וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם סיסטמס: ההכנסות צמחו ב-77% ל-170 מיליון דולר

עומרי כהן

5.4.2006 / 17:41

מלחמות המחירים בשוק שחקו את הרווחיות. רווחי הפרופרומה עלו על 16 סנט למניה. ההוצאות על האופציות - 2.6 מיליון דולר

למרות הכנסות שיא ברבעון הרביעי של 2005, איבדה מניית אם-סיסטמס כרבע מערכה בימים שלאחר פרסום התוצאות, בתגובה לירידה בשיעורי הרווחיות הגולמית ותחזית, לפיה ירידה זו עשויה להימשך גם ברבעון הראשון של 2005, בעקבות לחצי מחירים בשוק הדיסק און קי.

היום דיווחה אם סיסטמס, כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2006 עלו על 170 מיליון דולר - מעל הרף העליון של טווח תחזיותיה המוקדמות, שעמד על 140-170 מיליון דולר. בהשוואה להכנסות הרבעון הראשון אשתקד, מדובר על צמיחה של לפחות 77% בשורה העליונה.

עם זאת, בנוגע לרווחיות, מדובר כנראה בשיפור מתון הרבה יותר. מלחמות מחירים בשוק מוצרי האחסון על גבי זיכרון פלאש, שנוהלו ברבעון האחרון, שחקו את מחירי הדיסק און קי בעשרות אחוזים והקטינו את רווחי החברות ממכירת המוצר. אחת משתי מתחרותיה הגדולות של אם סיסטמס בשוק, לקסאר, הזהירה כבר לפני שבוע, כי מכירות נמוכות בהרבה מהצפוי, בהיקף של 130-100 מיליון דולר, גרמו לה לסיים את הרבעון עם הפסד נקי של 30-22 מיליון דולר.

אם סיסטמס רשמה, כאמור, מכירות גבוהות בהרבה, אשר אפשרו לה לסיים את הרבעון הראשון עם רווחי פרופורמה שעלו על 16 סנט למניה, על פי ההערכה שפורסמה היום. על פי מספר המניות שהיו בידי החברה בסוף דצמבר 2005 (בדילול מלא), מדובר על רווח של 6.8 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 6.1 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד.

אולם, החל מהרבעון הנוכחי, תיישם אם סיסטמס את תקנות החשבונאות החדשות, אשר מחייבות אותה לרשום אופציות שניתנו במחיר השוק כהוצאות. אופציות אלו יפחיתו, להערכת החברה, כ-6 סנט למניה (כ-2.6 מיליון דולר) מהרווחים ברבעון הראשון, כך שבשורה התחתונה מצפה אם סיסטמס לרווח נקי יותר של 10 סנט למניה (לפחות 4.2 מיליון דולר). התוצאות הכספיות המלאות יפורסמו ב-26 באפריל ואז גם יהיה ניתן לדעת האם ובכמה ירד שיעור הרווחיות הגולמית ברבעון הראשון, לאחר שעמד על 21.3% מסך ההכנסות בחודשים ינואר מארס. כמו כן, מצפים בשוק לקבל ביום זה את התחזיות ל-2006 כולה.

לפי שעה, מגיב השוק בחיוב לתוצאות ומניית אם סיסטמס מזנקת ב-8%, למחיר של 28.3 דולר, למרות שתחזית רווחי הפרופורמה של החברה פיספסה את תחזיות האנליסטים, שצפו בממוצע רווח של 21 סנט למניה. ייתכן, שלאחר ההפסד הכבד של לקסאר, חששו בשוק מהפסדים אפשריים גם אצל החברה הישראלית. חששות אלה תורגמו למחיר הנמוך יחסית של המניה. בשורה העליונה היכתה אם סיסטמס פעם נוספת את התחזיות בשוק, אשר הצביעו בממוצע על הכנסות צפויות של 157 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully