וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייתכן שישו הלך על הקרח

5.4.2006 / 9:58

מחקר חדש טוען שייתכן שבתקופת ישו נוצרו בכנרת תנאים ייחודיים שגרמו להיווצרות לוחות קרח על פני המים

ייתכן שתנאים אקלימיים נדירים חברו ליצור מעטה קרח שקוף על ים כנרת, שעליו יכול היה אדם ללכת בתקופה שבה נטען כי [[ישו הנוצרי]] הלך על המים. כך טוען דורון נוף, פרופסור ל[[אוקיאנוגרפיה]] באוניברסיטת פלורידה סטייט.

באתר LiveScience דווח, כי מחקרו של נוף בחן את תיעוד טמפרטורות המים של הים התיכון, והשתמש במודלים סטטיסטיים של קרח, כדי לבחון שטח של כדונם בפני המים של ה[[כנרת]], סמוך למעיינות המלח הנשפכים לתוכו.

תוצאות המחקר מצביעות על אפשרות שהטמפרטורה של המים ירדה לארבע מעלות מתחת לאפס במשך יומיים לפני כאלפיים שנה. בתנאים אלה, יכול היה לוח של קרח להיווצר מעל זרם מי המלח הנשפך אל תוך הכנרת ממעיינות טבחה שבגדה המערבית של האגם. טבחה היתה עיירה קטנה, בה ביצע ישו על פי [[הברית החדשה]] את נס הדגים והלחם, ובה התגלו ממצאים רבים הקשורים לנוצרים הקדמונים.

"אנחנו פשוט מסבירים שתהליכי קיפאון ייחודיים קרו ככל הנראה באזור הזה רק פעמים ספורות במהלך 12 אלף השנים האחרונות", אמר נוף. "אנחנו משאירים לאחרים לקבוע אם המחקר שלנו מסביר את התיאור בברית החדשה".

נוף מעריך כי במהלך 120 המאות האחרונות, הסיכוי להיווצרות תנאים שכאלה על פני הכנרת היה בסביבות אחד לאלף. אולם במהלך העשורים בהם חי ישו, ייתכן ש"קרח מעיינות" שכזה נוצר אחת ל-30 או 60 שנה. נוף מסביר שקרח כזה היה קשה לאיתור, במיוחד אם מי הגשמים החליקו את פני השטח שלו. "באקלים של היום, הסיכויים להיווצרות קרח מעיינות בצפון ישראל הוא אפסי. לא יותר מאחת לעשרת אלפים שנה", מסכם נוף.

ממצאי המחקר מופיעים בגיליון אפריל 2006 של הירחון Journal of Paleolimnology.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully