וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקני איסוף בקבוקים למחזור יוצבו ברשויות המקומיות

4.4.2006 / 17:41

צעד ראשון לקראת פריסה נרחבת של המתקנים נעשה היום, עם חתימת אמנה בין יו"ר מרכז השלטון המקומי ויו"ר תאגיד המחזור

אמנה משותפת למרכז [[השלטון המקומי]] ולתאגיד ה[[מחזור]], שעתידה להביא למבצע ארצי לעידוד האיסוף והמחזור של בקבוקי משקה, נחתמה היום על ידי יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, ויו"ר תאגיד המחזור, נחמה רונן.

בהתאם ליוזמה, ייפרסו בשלב הראשון בכ-14 רשויות מקומיות מתקני איסוף רבים אשר יקלו על התושבים להשיב בקבוקי משקה "משפחתיים" (בנפח של ליטר וחצי) המיועדים למחזור. פעילות האיסוף תלווה בקמפיין הסברתי-פרסומי אשר ימוקד באותן רשויות, במטרה להניע את התושבים לאסוף בעצמם את בקבוקי המשקה ולהביאם אל מתקן המחזור הקרוב.

תאגיד המחזור יממן את הצבת מתקני המחזור, את איסוף בקבוקי המשקה ואף את פעולות ההסברה השונות. בשלב הראשון יפרסו המתקנים במספר רשויות, המהוות חתך מייצג של הרשויות המקומיות בישראל. פריסה זו תורחב בהדרגה למרבית הרשויות בישראל.

חסכון לרשויות, חסכון לתושבים

לדעת יוזמי התוכנית, ניתן להגיע לשיעורי איסוף ומחזור ניכרים, בדומה לאלה הקיימים במדינות מערב אירופה, באמצעות פריסת המתקנים הנרחבת, המגובה בפרסום ובהסברה נכונה. לדברי אלדר, המכהן גם כראש עיריית כרמיאל, המחסור במידע והיעדר הכוונה מספקת מהווים את הסיבות המרכזיות למעורבות הקטנה של הציבור בתהליכי איסופם ומחזורם של בקבוקי המשקה. הוא הוסיף כי הצלחת היוזמה תגרום לחסכון בהוצאות הכספיות האדירות הכרוכות ב[[הטמנה]], בהן נושאות הרשויות המקומיות, ותגדיל את אחוזי המחזור של מכלי המשקה החד-פעמיים המהווים פסולת שאינה מתכלה.

יו"ר תאגיד המחזור, נחמה רונן, ציינה כי מיכלי המשקה שייאספו, ייגרסו, ולאחר מכן ישמשו כחומרי גלם (PET) לתעשיית הפלסטיקה בארץ ובעולם. רונן הדגישה כי היוזמה המשותפת תוכיח שניתן להגיע להיקפי איסוף ומחזור משמעותיים באופן וולונטרי, מבלי שיידרש להטיל נטל כלכלי נוסף על הציבור באמצעות הרחבת חוק הפיקדון גם על בקבוקי משקה גדולים.

במכתב ששלחו עדי אלדר ונחמה רונן לרשויות המשתתפות בפרויקט, נכתב כי "פרויקט כזה, שיקדם מחזור וולונטרי ויגרור את הציבור לעשייה סביבתית בפעם הראשונה, יהווה פריצת דרך במאבק הסביבתי ואנחנו מקווים שיסמן את הדרך לבאים אחרינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully