וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונות על עבירות חדשות נגד גרגורי לרנר

שלומי דיאז/Nfc

4.4.2006 / 17:13

עשרות קשישים התלוננו במשטרת אשדוד כי המיליונר הונה אותם וגרם להם להשקיע בחברת נפט רוסית פיקטיבית

עם מעצרו של גרגורי לרנר בדרום אמריקה והעברתו לישראל בתחילת השבוע שעבר, התייצבו במשרדי החקירות של תחנת אשדוד עשרות קשישים שלדבריהם, נפלו קורבן לתרמית מצד גרגורי לרנר.

מעדותם של כל הקשישים עולה, כי בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2005 בעקבות פרסום בעיתונות בשפה הרוסית על חברה אטרקטיבית, שמי שמשקיע בה יוכל לזכות לנתח רווחים עד 27 אחוז ריבית בשנה, הגיעו הקשישים למשרד שפתח גלרנר ברחוב העצמאות באשדוד ושם הנ"ל, יחד עם פקידיו, שיכנע אותם להשקיע כספם בחברת נפט המניבה רווחים גדולים, והבטיח להם כי תוך שנה יוכלו להכפיל את כספם.

רוב הקשישים התפתו ושילמו כספים שנעו בין 5,000 דולר ל-100 אלף דולר, כל אחד לפי יכולתו הכספית, וקיבלו תעודות קניין מניות פיקטיביות בחברת נפט "רוסנפט גזאינבסט", שמקום מושבה במוסקבה, רוסיה.

חלק מהקשישים סיפרו באחרונה במשטרה, כי "ששמעו כי גרגורי לרנר נחקר על-ידי המשטרה פנינו אליו לקבל הבהרות ואז הוא ערך בתחילת מרץ השנה כנס של כל רוכשי המניות בחברתו והרגיע אותם שלא ידאגו מכך שהזמינו אותו למשטרה ולא יכנסו לפאניקה". לדברי המתלוננים לרנר אמר להם, "יש ביטוח לכל ההשקעות שלכם באחת מחברות הביטוח ובקרוב תזכו לרווחים נאים".

חלק מהקשישים שלא היו מושקעים הגיעו לכנס להתעניין, התפתו ובו במקום השקיעו ושילמו לחברת הקש של לרנר עשרות אלפי דולרים ושקלים וקיבלו תעודות פיקטיביות.

הקשישים, שהיו בטוחים כי כספי ההשקעה מוגנים על-ידי חברת ביטוח, פינטזו על הרווחים הנאים להם יזכו בקרוב. בסופו של דבר הופתעו לשמוע על מעצרו של לרנר בדרום אמריקה עם כספם והגיעו מייד לתחנת המשטרה להגיש תלונה נגדו.

ממשטרת מרחב לכיש נמסר כי "במשטרה קיבלו את תלונותיהם של הקשישים תושבי אשדוד שהונו על-ידי לרנר באשדוד והעבירו את התלונות ליחידת יחב"ל הארצית המטפלת ומרכזת את החקירה".

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בקשה לביטול עסקת הטיעון שהושגה עם לרנר, זאת בנוגע לפרשה בה נאשם כי קיבל במרמה סכום של 950,000 דולר משני אנשי עסקים ישראלים.

על-פי עסקת הטיעון היה צפוי לרנר להודות בעובדות כתב האישום המתוקן ולשלם פיצויים למתלוננים, אלא שבעקבות בריחתו של לרנר לפרגוואי והסגרתו לישראל, מבקשת כעת הפרקליטות מבית המשפט להורות על ביטולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully