וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאו סדקים בחומה הסינית

4.4.2006 / 15:55

אנונימייזר מציעה תוכנה לגלישה עוקפת צנזורה לסינים. בכל פעם שסין תחסום את הכתובת של התוכנה, החברה תשנה אותה

לחברת אנונימייזר יש טריק חדש בשרוול, שמטרתו לאפשר לאפשר עקיפה של הגבלות הצנזורה הסינית. החברה, שמספקת שירותי פרוקסי (גלישה תוך הסתרת זהות הגולש) בדרך כלל, עיצבה את השירות החדש במיוחד לקהל הסיני שלה, שיכול להיכנס לאתר, להוריד תוכנה ולגלוש בלי הגבלות. לפי דיווח של הרג'יסטר, אנונימייזר מבטיחה להגן על המידע שקיבלה מהמשתמשים, לרבות כתובת הדואר האלקטרוני שלהם, ולא למסור אותם לידי הממשל הסיני.

המכשול העיקרי בביצוע הוא כתובת האתר. לו רוצה סין לחסום לאזרחיה חיפוש מילים כמו "פאלון גונג" (תנועה שדוגלת בשיטה רוחנית, ונרדפת בקביעות ע"י המשטר הסיני), היא יכולה לא רק לפלטר את התוצאות במנוע החיפוש Yahoo, אלא גם למנוע מהם גישה לאתר ממנו מורידים את האנטי-צנזור של אנונימייזר. אנונימייזר מצידה מבטיחה לשנות את כתובת האתר בכל פעם שהשלטונות הסיניים יחסמו אותו. החברה תיידע את המשתמשים על שינוי הכתובת באמצעות הדואר האלקטרוני שמסרו בעת ההרשמה. השירות זמין אך ורק למי שכתובת ה-IP שלו מעידה על חיבור לאינטרנט בסין.

הטכנולוגיה של אנונימייזר היא, בסופו של דבר, שירות פרוקסי לכל דבר, עם כמה שיפורים: הוא משתדל למחוק מהדפדפן עוגיות, היסטוריה וקבצי אינטרנט זמניים כדי "להשמיד ראיות", במידה והמחשב ייבדק. התוכנה זמינה חינם לסינים.

"מטרתנו - לשמור על האינטרנט כמגרש משחקים הוגן לכולם, כולל אלו שחיים תחת משטרים מדכאים. נחלנו הצלחה מדהימה במדינות אחרות עם התוכנית הזו, באיראן למשל", מסר לאנס קורל, נשיא החברה והמדען הראשי שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully