וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות יפניות ניתקו קשריהם עם ציד לווייתנים

4.4.2006 / 10:56

פעילי סביבה טוענים שזהו הישג במאבק נגד ציד לוויתנים, אך בפועל, יפן הודעה שתכפיל את מאמציה לצוד לווייתנים

פעילי סביבה ב[[יפן]] השיגו ניצחון נדיר: חמש חברות פרטיות החליטו לנתק את קשריהן עם ציד הלווייתנים במדינה, אחרי קמפיין לחץ ציבורי כבד. החברות הודיעו שהן יעבירו את המניות שלהן בחברה המפעילה את צי ציד הלווייתנים לתאגידים ציבוריים.

חמש החברות מחזיקות במניות בחברה שמפעילה שבע מתוך שמונה הספינות המשמשות לציד לווייתנים ביפן. ארגון[[גרינפיס]] טוען שהלחץ העולמי מצד הצרכנים כפה על החברות לסגת, אך החברות הכחישו זאת, וממשלת יפן אמרה כי מעבר המניות לא ישפיע על המדיניות שלה.

ב-BBC דווח, כי בין בעלי המניות החדשים תהיה גם סוכנות ממשלתית יפנית, שמקדמת את ציד הלווייתנים. כך שלכאורה לא נראה שיהיה שינוי במצב - הצי היפני ימשיך לצוד לווייתנים, אבל פעילי סביבה מתעקשים שזהו ניצחון.

אחת החברות הפרטיות שמעבירה את מניותיה היא חברה דיג יפנית ענקית בשם "נישוי". לפני שלושה חודשים החלו פעילים באוסטרליה, ניו זילנד, ארגנטינה וארה"ב להפעיל לחץ על חברות הבת שלה ויצאו נגד הקשר של חברת האם לציד לווייתנים. למרות שנישוי, כמו ארבע החברות האחרות, טוענת שלקמפיין אין כל קשר להחלטה לצאת מהתחום, פרסמה אחת מחברות הבת שלה הצהרה, שבה הביעה תקווה שההחלטה תסיט את תשומת הלב של המפגינים מהחברה.

פעילים של גרינפיס, שניסו לפגוע בצי הספינות מוקדם יותר השנה, אמרו שהם העבירו את המאבק מהאוקיאנוסים למדפי הסופרמרקט. יפן מתעקשת שמאמציה לצוד לווייתנים יוכפלו. "מעתה ואילך, ציד לווייתנים ייתפס כנתמך על ידי יפן כולה, לא רק על ידי גורמים פרטיים", אמר גורם בכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully