וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט ופרץ יפרסמו בצהריים הודעה משותפת

4.4.2006 / 10:52

מ"מ ראש הממשלה ויו"ר העבודה יקיימו מסיבת עיתונאים ב-14:00 בלשכת אולמרט בי-ם. השניים קיימו אמש פגישה חשאית בה סוכם ששתי המפלגות יכנסו למשא ומתן

מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ויו"ר העבודה, עמיר פרץ, יקיימו מסיבת עיתונאים משותפת ב-14:00 במשרד ראש הממשלה בירושלים. השניים יודיעו, כנראה, על מגעים רשמיים בין המפלגות. בקול ישראל דווח, כי בין השניים היה ערוץ שיחות חשאי מאז הבחירות. ככל הנראה, לא תהיה הכרזה חד משמעית על התיקים שתקבל העבודה אם תצטרף לקואליציה. אחרי הפגישה יכנס פרץ את ראשי העבודה לתדרוך.

בגלי צה"ל דווח, כי השניים קיימו אמש פגישה חשאית בה סוכם ששתי המפלגות יכנסו למשא ומתן וכי מפלגת העבודה תקבל תיק בכיר - אוצר או ביטחון.

מזכ"ל מפלגת העבודה, איתן כבל, אמר היום בראיון לקול ישראל, כי בימים הקרובים תקים סיעתו צוות משא ומתן שינהל את המגעים עם קדימה על הרכבת הקואליציה. כבל אמר עוד, כי פרץ יכול למלא כל תפקיד שיקבל וראוי, לדבריו, שלישראל יהיה שר ביטחון בעל רקע אזרחי. "בן-גוריון לא ירה יותר משלושה כדורים במטווח, אך תפיסת הביטחון שלו תקפה עד היום", אמר כבל.

כתבי "הארץ", ניר חסון, יוסי ורטר, מזל מועלם ויואב שטרן:

ההודעה על מסיבת העיתונאים התקבלה במפתיע, לאחר שבימים האחרונים נוצר בתקשורת רושם של קרע בין שתי המפלגות. בכיר בעבודה אמר, כי ה"ספינים" בימים האחרונים, ובהם המהלך של פרץ להקמת "ממשלת חירום חברתית", היו "ערפל קרב" שנועד להסתיר את המגעים בין העבודה לקדימה.

עם זאת, השניים לא יתייחסו לחלוקת התיקים בממשלה, לנוכח העובדה שנשיא המדינה, משה קצב, טרם הטיל על אולמרט את מלאכת הרכבתה. בין אולמרט לפרץ היו שיחות ביממה האחרונה. אולמרט אמר אתמול בישיבת בכירי קדימה, כי אם הם מעוניינים לצרף את העבודה לממשלה, עליהם לוותר על תיק האוצר או הביטחון. בכך הבהיר אולמרט, כי ישמור את תיק החוץ בידי שרת החוץ, ציפי לבני.

בהתייעצות שקיים אמר אולמרט שהוא מעוניין שבממשלתו יישבו הן העבודה והן ישראל ביתנו. ואולם בשיחות סגורות שקיים אתמול פרץ, הוא שב והבהיר שלא יישב בממשלה אחת עם ישראל ביתנו. אולמרט מצדו הבהיר כי אם העבודה תעמוד על פסילת ליברמן, הוא יחליט בבוא היום איזו מהשתיים לצרף לממשלה. ואולם נראה כי מסיבת העיתונאים המשותפת מעידה על בחירתו של אולמרט בעבודה כשותף מרכזי, שכן אולמרט לא מסר הודעה משותפת דומה עם שום ראש מפלגה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully