וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם טבע ודין דורשת לטפל באתר תע"ש בנוף ים

3.4.2006 / 13:28

העמותה עתרה לבג"ץ נגד שורת גופים האחראים לאתר בהרצליה, בו היה פיצוץ לפני 14 שנה, המזוהם בחומרים מסרטנים וחומרי נפץ

עמותת [[אדם טבע ודין]] עתרה לבג"ץ נגד שר האוצר, מינהל מקרקעי ישראל, שר הביטחון, התעשייה הצבאית, השר לאיכות הסביבה ונציב המים בשל המחדל הנמשך והעדר הטיפול, לדבריהם, במתחם תע"ש נוף ים ב[[הרצליה]]. לטענתם, מדובר באתר המזוהם בחומרים מסוכנים ורעילים בהם - חומרי נפץ, אסבסט וחומרים מסרטנים. מדובר במתחם הנמצא בקרבת בתי מגורים.

העמותה, יחד עם תושב נוף ים, דרור עזרא, מבקשים בעתירה להורות לשר האוצר ולמנהל מקרקעי ישראל להקצות את כל המשאבים והתקציבים הדרושים לטיפול וטיהור המתחם. העותרים טוענים, כי כיום מסרב האוצר לתקצב את עבודות הטיהור במתחם, משום שהרשויות מנסות לחסוך בעלויות כיוון שבמקום צפוי מיזם נדל"ן.

בעתירה מתבקשים המשיבים לומר מדוע הם אינם פועלים לביצוע הפעולות הדרושות לטיפול, טיהור, פינוי וניטור המתחם לשם מניעת סיכון בריאותו של הציבור.

מתחם תע"ש נוף ים, בו היה פיצוץ לפני כ-14 שנים, משתרע על שטח של 450 דונם בהם יש זיהום חמור ביותר של מי תהום המתפשטים לים, קרקע מזוהמת באלפי טונות וזיהום אויר.

לדברי עו"ד שירלי מבאי מהעמותה, "מדובר בפצצה מתקתקת המהווה סיכון של ממש לחיי תושבי השכונות הסמוכות ולמבקרי הסביבה. הוא מהווה סכנה לזיהום קידוחי מי שתיה בסביבה ולרוחצים בחופים הסמוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully