וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק וידאו עוזר לצעירים להתגבר על הסרטן

3.4.2006 / 11:38

במשחק "נסיגה" מככב רובוט זעיר שמאתר ומחסל תאים סרטניים. מי שמשחק בו נוטה יותר לדבוק בטיפול הרפואי, וכתוצאה מכך להחלים

סייף אזאר, חובב משחקי וידאו בן 14, אומר שהמשחק החדש "נסיגה" (Re-mission) סייע לו להבין כיצד עליו להילחם ב[[סרטן]], אחרי שאובחן כסובל ממחלת [[לימפומה]] מסוג הודג'קינס ב-2003.

"זה היה ממש מושלם. זה עזר לי להבין את הדברים שקורים בתוך הגוף שלי", אמר אזאר, שהחל לשחק במשחק כחלק מניסוי קליני וממשיך לשחק בו היום, בעודו משלים את הטיפול שלו.

רוקסי, הדמות המרכזית ב"נסיגה", הוא נאנובוט (רובוט זעיר) חמוש וחדור התלהבות, המחפש ומשמיד תאים סרטניים בחרבי הגוף האנושי.

יצרנית המשחק, חברת הופלאב (HopeLab) אומרת כי תוצאות המחקר המדעי שלה, בו השתתפו 375 חולי סרטן בגיל העשרה והעשרים, ב-34 מרכזים רפואיים בארה"ב, קנדה ואוסטרליה, הוכיחו כי צעירים המשחקים ב"נסיגה" משפרים את סיכוייהם להתמיד בטיפול הרפואי המפרך שנרשם להם, מאשר כאלה שאינם משתמשים במשחק.

הופלאב היא ארגון ללא כוונת רווח המסייע לצעירים להתמודד עם מחלות כרוניות. הארגון נוסד על ידי פאמלה אומידיאר, רעייתו של מייסד אתר המכירות הפומביות "אי-ביי", פייר אומידיאר.

מן התוצאות עולה, כי המשחק סייע לשחקנים להרגיש שביכולתם להתמודד עם אתגרי מחלתם, דבר שהגביר את הסיכוי שייטלו את תרופותיהם – דבר שבתורו הגביר את הסיכוי שמצבם ישתפר.

"ניגשנו למחקר הזה באותה דרך ואותה קפדנות שבה היינו ניגשים לייצור תרופה חדשה", אמרה נשיאת החברה, פאט כריסטן.

הארגון התמקד בבני-עשרה ובבוגרים צעירים, מפני שהתמודדותם עם מחלות נוטה להיות פחות טובה מאשר זו של ילדים צעירים יותר ושל אנשים מבוגרים יותר. "ישנה מין הנחה שהם עושים את מה שהם אמורים לעשות, ולא עוקבים אחריהם באותה קפדנות", אמרה כריסטן.

המשחק זמין כבר עכשיו, בחינם, לכל בן-עשרה וצעיר המאובחנים כסובלים מסרטן. המשחק יוצא לציבור הרחב באחד במאי תמורת תרומה מומלצת בסך 20 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully