וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת הביקורת על ה"קואליציה החברתית"

3.4.2006 / 10:57

גורמים במפלגת העבודה ממשיכים לבקר את ניסיונות יו"ר המפלגה להקים ממשלה עם מפלגות הימין. זאת, למרות שמקורביו הודיעו שהוא ויתר על אפשרות זו

גורמים במפלגת העבודה המשיכו הבוקר למתוח ביקורת על ניסיונותיו של יו"ר המפלגה, ח"כ עמיר פרץ, להקים ממשלה בראשותו בשיתוף מפלגות הימין - הליכוד והאיחוד הלאומי-מפד"ל - החרדים ומפלגת הגמלאים. ח"כ מתן וילנאי אמר הבוקר, כי המהלך "לא לגיטימי לחלוטין וזה גם טיפשי".

עם זאת, לאחר שפורסם הבוקר שפרץ ויתר על האפשרות שיעמוד בראש מפלגת ימין אמר וילנאי, כי הוא "מברך את פרץ על החלטתו לרדת מהרעיון ההזוי הזה, שלא הייתי נותן שייצא לפועל". וילנאי אמר בראיון לקול ישראל, כי היעד הוא להקים ממשלה יציבה וחזקה "וברור שממשלה כזו תהיה רק עם קדימה".

מקורבי פרץ אמרו הבוקר כי הוא אינו מעוניין לעמוד בראש מפלגת ימין, וכי מפלגות הימין מעוניינות ליצור תוהו ובוהו במערכת הפוליטית ולהשתמש במפלגת העבודה ובפרץ לניגוחו של מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, וקדימה. אנשי פרץ הדגישו, כי הוא אינו מעוניין ליצור קואליציה לא טבעית. בקול ישראל דווח, כי הם מעריכים שבסופו של דבר, תקום ממשלה בראשות אהוד אולמרט והעבודה תהיה שותפה לקואליציה זו.

ח"כ אפרים סנה הבהיר הבוקר כי מפלגת העבודה לא מנהלת כל מו"מ עם מפלגות הימין, למרות פניות מצדן, אולם סירב להכחיש כי אין ניסיון להקים ממשלת עבודה-ימין, בראשות פרץ. פרץ אמר אמש בישיבת המפלגה שהוא יצר קשר רק עם ש"ס, מרצ והגמלאים ולדבריו השיחות, עם מפלגות אחרות נעשו שלא ביוזמת העבודה.

שלי יחימוביץ אמרה, כי "לא היה שום משא ומתן ולא ניתנו שום הבטחות למפלגות הימין בתמורה על המלצה על עמיר פרץ כמי שירכיב את הממשלה".

בתוך כך דווח, כי בכירים בעבודה ובקדימה הביעו חשש כי העימות בין אולמרט לפרץ מסכן את השותפות הקואליציונית. בעבודה טענו כי הביקורת שמותח פרץ על אולמרט עלולה לפרק את השותפות העתידית בין שתי המפלגות. גם בקדימה הביעו חשש, כי דינמיקת חילופי ההאשמות בין המפלגות בימים האחרונים תקשה על ישיבה משותפת בממשלה.

נשיא המדינה, משה קצב, חידש היום את סבב הפגישות עם נציגי המפלגות השונות. בשעה זו הוא אמור להיפגש עם נציגי האיחוד הלאומי-מפדל, הצפויים להמליץ על יו"ר העבודה, עמיר פרץ ובהמשך ייפגש עם נציגי הגימלאים שימליצו על אהוד אולמרט. כך דווח בקול ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully