וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת קוראת לבחור בהקדם יו"ר חדש ליכוד

3.4.2006 / 10:04

לימור לבנת אומרת כי "לא הייתה בתולדות המפלגה התרסקות כזאת", ולא פוסלת אפשרות שתתמודד על ראשות הליכוד

כבר בליל הבחירות, כשהתבררה ההתרסקות הגדולה של הליכוד, החלה הציפיה ל"ליל הסכינים הארוכות". עכשיו זה מתחיל. ח"כ לימור לבנת אמנם נזהרת בניסוחיה, אבל מספקת את היריה הראשונה בהתחשבנות הקשה של בכירי הליכוד עם נתניהו. בראיון ל"ידיעות אחרונות" היא לא מדברת על הדחה, אבל קוראת פומבית להקדים את הבחירות הפנימיות בתנועה ולבחור יו"ר חדש.

לבנת הזהירה אתמול, כי אם הליכוד לא ייכנס למהלך של התחדשות, ארגון מחדש ובחירות מוקדמות, "תיעלם תנועת הליכוד ותירשם בספרי ההיסטוריה". לדבריה, "אנחנו עומדים על פי תהום: או שאנחנו בונים את עצמנו מחדש או שאנחנו מתרסקים ונעלמים". לבנת קראה לקיים בחירות חדשות לתפקיד יו"ר הליכוד, אך ציינה כי טרם החליטה אם תתמודד מול נתניהו. "אני לא פוסלת את האפשרות שאתמודד על ראשות הליכוד", היא אומרת.

"צריך לקיים פריימריס חדשים לראשות הליכוד. נתניהו יכול להתמודד ולבקש מחדש את אמון הבוחרים. המצב שאליו הגענו מחייב אותנו להתייחס לכך בשיא הרצינות. אחרת, אנחנו מתנהגים כמו בת יענה. לא הייתה בתולדות המפלגה התרסקות כזאת. בנקודה שאנחנו נמצאים בה עכשיו, אנחנו יכולים לצמוח ולהפוך שוב למפלגת שלטון או חלילה להעלם, להפוך בלתי רלבנטיים במפה הפוליטית ולהיזכר רק בספרי ההיסטוריה".

עם זאת, לבנת דחתה את הרעיון להדיח את נתניהו ואמרה כי רק בוחרי הליכוד הם שיחלטו מי ינהיג אותם: "האם נתניהו צריך להסיק את המסקנות? זאת החלטה אישית שלו".

לבנת סיפרה כי במהלך מערכת הבחירות הציעה עזרה למטה ההסברה של הליכוד, אך נדחתה שוב שוב. "הצעתי לגדעון סער ולגלעד ארדן פעמים רבות את עזרתי, אבל בחרו שלא להסתייע בי. כאשר שורה של בכירים בליכוד, ובהם דני נווה ואני, אומרים שבעצם לא אפשרו לנו לתרום מהיכולת והניסיון שלנו, אפשר להבין שהייתה כאן בעיה. תרמתי את תרומתי למרות שיש אנשים שטוענים אחרת".

לבנת אומרת עוד כי הציבור הישראלי לא קנה את קמפיין הליכוד, משום שהיה מבוסס על הפחדות ואיומים. "הליכוד הלך על אסטרטגיה של הפחדה. הציבור לא מתעניין במרים שמבהילים אותו. הציבור רוצה שושנים וורדים, הציבור מחפש שקט ואופטימיות. לליכוד הייתה אסטרטגיה של עולם האתמול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully