וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי צנחנים אבטחו חתונת מתנחלים בסבסטיה

3.4.2006 / 8:30

הפלסטינים נאלצו לסגור את החנויות עד שהמוזמנים ישובו לבתיהם. ראש המועצה האזורית שומרון: זה אירוע סמלי ולא פרטי

לוחמי גדוד 890 של הצנחנים הפכו אתמול לכמה שעות ללוחמי "חיל הכלולות", ונאלצו לאבטח את חתונתם של זוג צעיר ואידיאולוגי שרצה לערוך את החגיגה דווקא באתר הארכיאולוגי [[סבסטיה]], שנמצא בלב אוכלוסייה פלסטינית בשומרון.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי המועצה האזורית שומרון הקצתה למאות המוזמנים לחתונה שישה אוטובוסים ממגוני ירי, אבל בכך לא הסתיימו ההכנות למבצע הצבאי. שתי פלוגות [[צנחנים]] נשלחו למקום והתפרסו - על ציודם וכלי רכבם - כדי לאבטח את איתן זימן ושלומית ברונשטיין יחד עם מאות האורחים בחתונה, ששרו, רקדו, ותופפו בתופים תחת הגשם השוטף.

מאה החיילים עמדו בגשם, לבושים בחליפות סערה. התושבים הפלסטינים נאלצו לסגור את החנויות והמסעדות עד שהמוזמנים ישובו בבטחה לבתיהם.

"כשהתגייסתי לצנחנים לא חשבתי שאני אהפוך להיות מאבטח חתונות פרטיות", אמר לוחם ותיק בפלוגת הצנחנים. לדבריו, מפקדו גיחך כשסיפר לחיילים על המשימה שקיבלו, אך לאלה שהתמרמרו על אופי המשימה השיב, "אין מה לעשות, אלה הפקודות שקיבלנו".

"אני לא חושב שמישהו מאתנו היה צריך לסרב פקודה, אבל ממתי צה"ל מאבטח מסיבות וחתונות של אנשים פרטיים? לא בשביל זה התגייסתי לצבא ובטח לא לצנחנים", אמר הלוחם. לדבריו, החלק הקשה ביותר היה כשהורה לפלסטינים לסגור את החנויות ואת המסעות שפעלו בסמוך למתחם החתונה. "היה לי קשה להסתכל להם בעניין, כשברקע הם שומעים את החגיגות והשמחה. איזו הצדקה יש לנו לפגוע להם בפרנסה, רק בגלל שזוג צעיר ונחמד רוצה להתחתן דווקא שם"?

אחד המוזמנים הודה לאחר מעשה כי הרגיש טעם מר בשעה שחגג. "זו הייתה חתונה מקורית ומיוחדת - הכלה עמדה בין עמודי האבן העתיקים, והחופה הייתה מרשימה. אבל היה לי קשה לראות את החיילים עושים פתיחת ציר, ואת הפלסטינים שמנסים להתקרב כדי לברר את פשר החגיגות והחיילים נאלצו להרחיק אותם".

ראש המועצה האזורית שומרון, בנצי ליברמן, אמר אמש בתגובה, כי "בחתונה יש אמירה - השטח בריבונותו ויישאר בידינו. מדובר באירוע סמלי ולא פרטי, וכמו שמאבטחים משחק ב[[סכנין]] יש הצדקה לשלוח חיילים לאבטח את החתונה".

מדובר צה"ל נמסר: "הבקשה לקיים את האירוע התקבלה לפני כחודשיים, נבחנה על פי הערכת מצב ואושרה על ידי הגורמים הרלבנטיים. חייל צה"ל מבצעים כל פעילות שמטרתה לשמור על ביטחון האזרחים, ובכלל זה לאפשר מרקם חיים תקין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully