וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי פרץ: יו"ר העבודה לא ינהיג מפלגת ימין

3.4.2006 / 6:39

לדברי המקורבים, מפלגות הימין מנסות ליצור תוהו ובוהו. ביקורת בעבודה ובקדימה על העימותים בין אולמרט לפרץ המסכנים, לדבריהם, את הקואליציה

מקורבי יו"ר העבודה, עמיר פרץ, אומרים הבוקר כי פרץ אינו מעוניין לעמוד בראש מפלגת ימין. לדבריהם, מפלגות הימין מעוניינות ליצור תוהו ובוהו במערכת הפוליטית ולהשתמש במפלגת העבודה ובפרץ לניגוחו של מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, וקדימה. אנשי פרץ מדגישים, כי הוא אינו מעוניין ליצור קואליציה לא טבעית. בקול ישראל דווח, כי הם מעריכים שבסופו של דבר, תקום ממשלה בראשות אהוד אולמרט והעבודה תהיה שותפה לקואליציה זו.

ח"כ מתן וילנאי (עבודה) בירך על הדברים ואמר, כי הוא "מברך את פרץ על החלטתו לרדת מהרעיון ההזוי הזה, שלא הייתי נותן שייצא לפועל". וילנאי אמר בראיון לקול ישראל, כי היעד הוא להקים ממשלה יציבה וחזקה "וברור שממשלה כזו תהיה רק עם קדימה".

כתבי "הארץ", ניר חסון ומזל מועלם:

בכירים בעבודה ובקדימה חוששים כי העימות בין יו"ר קדימה, אהוד אולמרט, לבין יו"ר העבודה, עמיר פרץ, מסכן את השותפות הקואליציונית. בעבודה טענו כי הביקורת שמותח פרץ על אולמרט עלולה לפרק את השותפות העתידית בין שתי המפלגות. גם בקדימה הביעו חשש, כי דינמיקת חילופי ההאשמות בין המפלגות בימים האחרונים תקשה על ישיבה משותפת בממשלה.

בישיבה לילית שכינס פרץ, חלקו כמה מבכירי המפלגה על דעתו כי יש למצות את הניסיון להקים קואליציה, וטענו כי המהלך חסר סיכוי ועלול לפגוע במפלגה. ח"כ וילנאי תקף את קדימה ואמר: "אני מציע לקדימה ואולמרט להפסיק לזלזל בפרץ, כולם יודעים איך תיראה הממשלה הבאה".

בכירים אחרים במפלגה הוסיפו, כי "פרץ פועל בניגוד להתחייבויות מפורשות שלו, שלא להקים ממשלה עם הימין הקיצוני לאחר הבחירות. הוא קורע את מחנה השמאל". לדבריהם, לא כל בכירי העבודה תומכים במהלכיו של פרץ. ועדת הבחירות החליטה כי העבודה איבדה מנדט אחד וכוחה הצטמצם ל-19 מנדטים, בעוד שמפלגת רע"מ-תע"ל קיבלה מנדט וכוחה יגדל ל-4 מנדטים.

בכירים בקדימה ביקרו את האופן שבו מתנהלים אולמרט ואנשיו מול פרץ. הבכירים הביעו חשש כי חילופי ההאשמות בין המפלגות יקשו על ישיבה משותפת בממשלה. לדברי הבכירים, ההתקפות על פרץ היו מיותרות. "אחרי שאומרים עליו שהוא מסוכן כשר אוצר ושהוא לא מתאים, למה ציפו? ככה לא מתחילים שותפות", אמרו. עוד אמרו הבכירים כי כל יום שעובר הוא נזק למו"מ. "היה צריך להרגיע את הרוחות ולא ללבות אותן, גם ככה האפשרות שפרץ ירכיב ממשלה אינה סבירה, אז מה הלחץ?", סיכמו הבכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully