וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד עשוי להמליץ על פרץ להרכבת הממשלה

2.4.2006 / 22:12

בכירים בליכוד סיכמו עם הנהגת העבודה, כי אם זו תזמין את כל המפלגות לממשלת חירום חברתית-כלכלית, ימליצו לנשיא על פרץ

ראשי הליכוד היו במגעים עם ראשי מפלגת העבודה בעניין פרסום הודעה פומבית של העבודה, בה תזמין את כל המפלגות להיות שותפות בממשלת חירום חברתית-כלכלית. ראשי שתי המפלגות סיכמו, כי אם תצא הודעה כזו - ימליץ הליכוד על עמיר פרץ להרכבת הממשלה.

לאחר שמזכ"ל העבודה, ח"כ איתן כבל, גילה את העניין במסיבת עיתונאים הואצו המגעים בין העבודה לליכוד, אך גורמים בכירים בליכוד מטילים ספק בהצלחת המהלך, בעיקר מכיוון שש"ס לא תומכת בו. בקול ישראל דווח, כי בישיבת סיעת הליכוד העלה ח"כ ראובן ריבלין את השאלה, כיצד יוכל בנימין נתניהו לשבת בממשלה, שכל תכליתה לבטל את הגזירות שגזר כשר אוצר.

עם זאת, גורמים בליכוד אמרו, כי יצר הנקמה באהוד אולמרט גובר בקרב צמרת הליכוד על כל היגיון.

גם סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל החליטה להמליץ לנשיא המדינה, משה קצב, להטיל על יו"ר העבודה, עמיר פרץ, את הרכבת הממשלה. ההחלטה התקבלה בתמיכת ראשי הסיעה, בני אלון וזבולון אורלב, ובהמלצת ח"כים נוספים, בהם ח"כ יצחק לוי. לדברי לוי, בשנה הקרובה אין אופק מדיני, ו"נכון לקדם כעת את העניינים החברתיים".

הליכוד יקים ועדה שתבדוק את ההפסד בבחירות

ישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה הערב הסתיימה ללא החלטה בדבר המלצת הליכוד לגבי המועמד שירכיב את הממשלה לנשיא המדינה. חברי הסיעה סיכמו להמשיך בדיון לפני פגישת נציגי הסיעה עם הנשיא.

חברי הסיעה קיבלו את הצעתו של ח"כ מיכאל איתן להקים ועדה שתבדוק את הסיבות להפסד המפלגה בבחירות האחרונות ותפיק לקחים ממערכת הבחירות.

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, הציע בישיבה שלא להמליץ על פרץ. "הליכוד נבחר לאופוזיציה ועליו לשרת את המדינה משם. אסור לליכוד להשתתף בתרגילים פוליטיים עם עמיר פרץ", אמר ריבלין. בליכוד מתלבטים אם לנסות בכל זאת מהלך להקמת קואליציה עם מפלגת העבודה, ללא קדימה. האפשרויות האחרות הן הישארות באופוזיציה, או ממשלה משותפת עם קדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully