וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה עשוייה לאבד מנדט לטובת רע"מ-תע"ל

2.4.2006 / 17:18

ועדת הקלפי תבחן תלונה לפיה ראש קלפי בטייבה רשם בטעות את הקולות שקיבלה רע"מ-תע"ל לחירות וגרם לטעות בספירת המנדטים

ייתכן שמפלגת העבודה תאבד מנדט ותרד ל-19 מנדטים. זאת, לאור טעות של ראש קלפי בטייבה אשר רשם בטעות את כלל הקולות שקיבלה ביישוב רע"מ-תע"ל לטובת מפלגת חירות של מיכאל קליינר. במידה ו-וועדת הבחירות המרכזית תקבל את הערעור, אותו הגישו חברי הוועדה שגילו את הטעות, תקבל רע"מ-תע"ל מנדט נוסף ותעלה ל-4 מנדטים. אם הטעות תתברר כנכונה, ייכנס לכנסת עבאס זכור מטעם רע"מ-תע"ל ואילו מספר 20 ברשימת העבודה, שכיב שנאן, ייאלץ להישאר בבית. רק 85 קולות מפרידים בין רע"מ-תע"ל לבין מנדט נוסף.

ח"כ אחמד טיבי אמר, כי הסיעה צפויה לקבל בחזרה את המנדט שנלקח ממנה בעקבות ספירת המעטפות הכפולות והועבר למרצ. לדבריו, צוות של הרשימה עובר על סיכומי הקולות של קלפיות שהגיעו מיישובים ערבים באזור המשולש, שם נעשו טעויות ברישום של ועדות הקלפי. "הסיכומים של חברי הוועדות לא היו נכונים, והם העניקו את הקולות שלנו לרשימות שהיו לידינו ברשימה", הוא אמר בשיחת טלפון משהם, שם מרוכזות הקלפיות.

ח"כ יצחק הרצוג (עבודה) אמר בעקבות הפרסום, כי גם אם הדברים יתבררו כנכונים ישנן קלפיות רבות הנמצאות בסימן שאלה, חלקן לטובת העבודה.

בגלי צה"ל דווח, כי אם העבודה אכן תרד ל-19 מנדטים, הדבר ייפגע בסיכויים להקים קואליציה תומכת התכנסות משום שמספר המנדטים של קדימה, העבודה, הגימלאים ומרצ יגיע רק ל-60 מנדטים. תשובה סופית בעניין צפוייה להינתן הערב. התוצאות הסופיות של הבחירות יתפרסמו ביום רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully