וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים יחל להיסחר בניו יורק

שרון שפורר

2.4.2006 / 12:05

הבנק בחר להיסחר בתוכנית ה-ADR Level 1 - מעבר לדלפק ולא בבורסה עצמה - מה שפוטר אותו מחובת דיווח ל-SEC

בנק הפועלים ינפיק, באמצעות בנק אוף ניו יורק, ני"ע מסוג ADR שיחלו להיסחר מעבר לדלפק בארה"ב. זאת, לאחר שקיבל את כל האישורים הדרושים מהרשות לני"ע האמריקאית (SEC).

לתוכנית ADR יש שלוש רמות: Level 1 - בה נייר הערך נסחר "מעבר לדלפק" (אינו רשום למסחר) והחברה פטורה מעריכת דו"חות כספיים לפי תקני חשבונאות בארה"ב; Level 2 - במסגרתה נייר הערך רשום למסחר בבורסה; ו-Level 3 - בה נייר הערך רשום למסחר בבורסה אמריקאית ויש גם היתר לגייס כספים באמצעות הנפקה לציבור.

על פי ההערכות, הסיבה העיקרית שבגינה החליט בנק הפועלים על הפעלת תוכנית ADR Level 1, היא שההוראות בישראל מחייבות את הבנקים הישראליים לנהל את ספריהם בשיטה חשבונאית, השונה משמעותית מכללי החשבונאות האמריקאיים (GAAP). כך, בעוד שחברות ישראליות הרשומות למסחר גם בארה"ב וגם בישראל רשאיות על-פי החוק הישראלי לנהל את ספריהן רק בשיטה האמריקאית, ורשויות המס בישראל מכירות ברישומיהן לכל דבר ועניין, הרי שעבור הבנק - המסחר אינו מעשי.

הבנק החליט להצטרף לתוכנית ADR, שנועדה להגביר סחירות של ניירות ערך זרים בארה"ב. היתרון העיקרי, אומרים בבנק, הוא כי מעתה יוכלו כל המשקיעים המוסדיים בארה"ב, וביניהם קרנות פנסיה, קרנות גידור ועוד, לרכוש נייר ערך אמריקאי, שיהיה שווה-ערך למניית בנק הפועלים.

יו"ר הדירקטוריון של בנק הפועלים, שלמה נחמה, אמר היום: "הצטרפות בנק הפועלים לתוכנית ADR היא צעד חשוב ומשמעותי בהגשמת היעד שלנו להפוך לבנק גלובלי. ההצטרפות לתוכנית תיתן פיתרון יעיל למשקיעים הרבים בארה"ב, שגילו עניין ברכישת מניית הבנק הגדול והמוביל בישראל, מתוך אמונה בפוטנציאל הצמיחה והשגשוג של המשק הישראלי בכלל ובנק הפועלים בפרט".

מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, אמר: "עד לרישום מנייתנו בדרך שנבחרה עתה, נמנע מאתנו לממש את הפוטנציאל הגדול שיש למניית בנק הפועלים בשוק ניירות הערך בארה"ב, במיוחד בקרב משקיעים מוסדיים. אחרי מחקר מקיף ודיון מעמיק באופציות העומדות לרשותנו, החלטנו לבחור בהצטרפות לתוכנית Level 1 ADR, ואני משוכנע כי זה צעד נכון, שיניב פירות כבר בעתיד הקרוב. אני שמח על כך ש'בנק אוף ניו יורק', המוביל בתחום זה, ילווה מקרוב את כל התהליך של רישום המניות של בנק הפועלים לתוכנית ADR".

כבר כיום, משקיעים אמריקאיים מחזיקים במניות הבנק, אך רישום מניית בנק הפועלים בתוכנית ADR אמור לאפשר, כאמור, להרחיב את ציבור המשקיעים לפי שהוא יתיר לכל המשקיעים המוסדיים בארה"ב לרכוש את המניה.

קרנות רבות, ביניהן מן הגדולות ביותר בארה"ב, אינן רשאיות להשקיע בני"ע זרים, אלא אם כן הם נכללים בתוכנית ADR.

בבנק הפועלים מציינים, כי בנקים ומוסדות השקעה אירופיים ניצלו את היתרונות שבהצטרפות לתוכנית ADR בארה"ב כדי לגייס כספים בארה"ב. כך למשל, הם אומרים, חברת האחזקות השווייצית Roche Holdings, שהיא חברת האם של חברת התרופות הענקית Roche, גייסה בארה"ב למעלה מ-2 מיליארד דולר; הקבוצה הבנקאית הצרפתית Societe Generale גייסה יותר מ-700 מיליון דולר; והקבוצה השווייצית לשירותי פיננסים וביטוח Zurich Financial גייסה גם היא יותר מ-700 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully