וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף איבד עוד 0.7%

שרון שפורר

2.4.2006 / 17:43

הירידות התמתנו לקראת סיום. מדד הבנקים ירד בחצי אחוז. הנדל"ן צנח בכ-2%. מגדל והראל איבדו 2.2% ו-3%, בהתאמה

תל אביב המשיכה לאבד גובה גם ביום המסחר הראשון בשבוע החדש, בעקבות תוצאות הבחירות שנערכו ביום שלישי החולף והציגו נטייה ברורה של הציבור כלפי מדיניות חברתית. יחד עם זאת, נבלמה בצהרי היום ההידרדרות של המדדים המובילים וירידות השערים התמתנו לקראת סיום המסחר.

חוסר הוודאות עתיד להימשך עד להרכבתה של קואליציה חדשה. גם העובדה שכוחן של המפלגות הקטנות התחזק מכבידה על הסנטימנט באחד העם.

מדד המעו"ף, שפתח בירידה של למעלה מ-1%, חתם בירידה של 0.7% ל-808.5 נקודות. אם בבוקר היום נסחרו 23 מניות בצידו האדום של המתרס, הרי שבסופו חתמו בצד זה 19 מניות. מדד ת"א 100 ירד ב-1% ל-827.8 נקודות. שני המדדים המובילים של תל אביב איבדו ביומיים שאחרי הבחירות כ-3% כל אחד. מדד תל טק 15 נחתך ב-2% ל-422.8 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו בכמיליארד שקל.

מדד הנדל"ן ומדד הבנקים חמתו בירידות של 1.9% ו-0.5%, בהתאמה. ענפים אלה, כך נדמה, הם שמכתיבים מאז תחילת השנה את הטון עבור הבורסה התל אביבית. היום הצטרף אליהם גם מדד הפיננסים, עם ירידה של 0.9% בעקבות ירידות במניות ענף הביטוח.

בוול סטריט, נחתם המסחר בסוף השבוע בירידות שערים קלות, אך בסך הכל היה זה רבעון חזק במיוחד עבור הבורסות בניו יורק, כשמדד נאסד"ק עלה ב-6% בשלושת החודשים ינואר-מארס 2006 - העלייה החדה ביותר מאז הזינוק ב-2000, רגע לפני התפוצצות הבועה.

אף על פי שהמסחר נפתח במגמה מעורבת של פערי ארביטראז', הרי ש-5 מ-6 המניות הדואליות של המעו"ף חתמו בירידות: נייס איבדה 2.2%; אלביט מערכות ירדה ב-1.7%, כור השילה מעליה 0.8%; פרטנר נסוגה ב-0.9% ופריגו הצליחה להיחלץ מהמגמה ועלתה בשיעור מתון של 0.2%.

טבע, שפתחה בפער חיובי של 0.4% ובעקבותיו בעלייה מתונה, נכנעה עד מהרה לאווירה הכללית וירדה בסיום ב-0.2% במחזור של כ-73 מיליון שקל. בסוף השבוע הודיעה החברה כי הגדילה את הנתח שבו היא מחזיקה מחברת טיאנג'ין יואלידה ביוטכנולוגיה הסינית - מ-45% ל-60%. פרטים לגבי היקף כספי של העסקה לא נמסרו, אך משמעותה היא הרחבת פעילותה של ענקית הפרמצבטיקה הישראלית בסין.

עוד בדואליות: רדוור צנחה ב-13.7% במחזור של קרוב ל-5 מיליון שקל. המניה צנחה בסוף השבוע בוול סטריט ב-12.7% ובחדרי העסקות ציינו כי בשוק מסתובבות שמועות על כך שקיימת אפשרות שהחברה פיספסה את התחזיות ברבעון הראשון. נראה, כי ברקע לשמועות של יום שישי, ניצבה סקירה פושרת של בנק ההשקעות מריל לינץ' על החברה, לפיה היא עתידה לפספס את תחזית ההכנסות לרבעון הראשון הגם שתעמוד בתחזיות הרווח לרבעון זה.

מניות ענף הביטוח סבלו גם הן היום מירידות שערים, על רקע מכה שניתכה על ראשן של חברות הביטוח: האוצר יתיר מעבר מבוטחים מביטוחי חיים קיימים לקרנות פנסיה, לאחר שעד עתה סברו כי המעבר יתאפשר רק לגבי פוליסות ביטוח חדשות. העברת כספים מפוליסות שבהן דמי הניהול גבוהים לקרנות פנסיה, תפגע ברווחי חברות הביטוח. מדובר על פעילות שהיקפה מגיע ל-70 מיליארד שקל.

מניות הראל איבדו כ-3%, מגדל ירדה ב-2.2% וכלל נסוגה ב-0.6%.

מניית מנורה ירדה בסיום ב-2.3% במחזור של כ-3 מיליון שקל. החברה דיווחה בסוף השבוע על זינוק של 17% ברווח הנקי שלה ב-2005 ל-262 מיליון שקל.

ירידות גם בשלושה מארבעת הבנקים הנסחרים במעו"ף: הפועלים ירדה ב-0.6% במחזור של כ-90 מיליון שקל, ודיסקונט ריכזה מחזור של 60 מיליון שקל עם ירידה מתונה של כ-0.1%, על אף שפתחה בנפילה של למעלה מ-1%. מניות לאומי ירדו ב-0.8% במחזור של כ-76 מיליון שקל. מניית מזרחי, לעומת שאר הבנקים, חתמה בעלייה נאה של 0.8%.

מדד הבנקים איבד בשבוע שעבר כ-5% בתוך יומיים, כשהוא סובל ממגמה שלילית בעקבות תוצאות הבחירות, אך ככל הנראה, מתממש גם על רקע רמות השיא שאליהן הגיעו מניות שני הבנקים הגדולים.

מניות כי"ל עברו לעלות ב-1.2%, אחרי שנסחרו בבוקר המסחר בירידה דומה. אורי הרשקוביץ מלידר שוקי הון, חזר היום על המלצת "תשואת יתר" למניה במחיר יעד של 20 שקל - 21% מעל מחירה בשוק, לאור הדו"חות לצד הרבעון המצוין והשנה הטובה שהציגה החברה לדבריו. בעקבות כי"ל, חתמה גם החברה לישראל, בעלת השליטה בה, בעלייה של 1.3%.

מניות חברת כימיה אחרת - מכתשים אגן - חתמו בירידה של 1.7%.

אפריקה ישראל התממשה ב-3.9%, למרות שהודיעה היום כי השלימה ביחד עם פולאר נדל"ן גיוס של 305 מיליון דולר למימון פרויקט פארק השעשועים בארה"ב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully