וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרך נדיר של מחזות שייקספיר ימכר במיליונים

31.3.2006 / 17:00

יותר מ-20 מיליון שקלים ישלם מי שיקנה את הכרך הנדיר משנת 1623, שימכר במכירה פומבית בבריטניה בחודש יולי

כרך נדיר של מחזות [[ויליאם שייקספיר]], שפורסם רק 7 שנים לאחר מותו, ימכר בעבור מיליונים במכירה פומבית שתיערך בחודש יולי. חברת המכירות הפומביות "סותביס" מתארת את הכרך כ"ספר החשוב ביותר בספרות האנגלית". לדבריהם הספר הודפס בשנת 1623 ומכיל 36 מחזות, שמחציתם מעולם לא פורסמו לפני כן.

"הכרך מכיל מחזות, שחלקם מהגדולים ביותר שכתב שייקספיר אי פעם, אשר במקרה אחר היו פשוט נעלמים לנצח" אומר פיטר סאלי, המומחה לספרות אנגלית של סותביס. הכרך מכיל בין השאר את המחזות הידועים "מקבת", "הלילה השניים-עשר", "הסערה", "אילוף הסוררת" ו"כטוב בעינכם".

ב-AFP דווח, כי הספר יוצע למכירה פומבית בבית המכירות של סותביס ב[[לונדון]] ב-13 ביולי. לפי התחזיות של סותביס, צפוי כי הספר להימכר בסכום שנע בין 2.5 מיליון ליש"ט ל-3.5 מיליון ליש"ט, ואם נתרגם זאת לשקלים, מדובר בסכום שבין 20,452,718 ש"ח לבין 28,633,805 ש"ח.

מהכרך הודפסו בזמנו כ-750 עותקים ורק כשליש מהם שרדו, רובם לא בשלמותם. העותק מוצע למכירה על ידי ספריה תיאולוגית שהוקמה בראשית המאה ה-18.

"לוויליאם שייקספיר היתה השפעה על הדימיון, על האומנות, על השפה, על הספרות ועל כל אומנויות הבמה. השפעתו היתה מבוססת ורחבה יותר משל כל סופר אחר בהיסטוריה" אומר סאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully