וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק ממשיך לטפס

עומרי כהן

31.3.2006 / 23:09

נאסד"ק עולה ב-0.3%. דאו מוסיף 0.1%. סייפן מאבדת 0.4% לאחר שהשלימה הנפקה שנייה בנאסד"ק. לנאופטיקס עולה ב-0.1%

בוול סטריט נפתח יום המסחר בעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.3% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1%. בקרב המניות הישראליות יורדת סייפן ב-0.4%, לאחר שהשלימה הנפקת מניות שנייה בנאסד"ק. נס מתממשת ב-0.7% לאחר העליות מאמש. לנאופטיקס עולה ב-0.1%, לאחר שזינקה אמש ב-17.8%.

סקירת טרום מסחר

בוול סטריט מצביעים החוזים העתידיים על ירידות קלות של עד 0.1% בפתיחת יום המסחר האחרון ברבעון הראשון של 2006, לאחר שאתמול טיפס מדד נאסד"ק לרמתו הגבוהה ביותר מאז מאי 2001 - 2,340 נקודות. אולם, מלבד נאסד"ק ירדו אמש המדדים האחרים, לנוכח ירידה במחירי האג"ח ועלייה במחיר הנפט.

למספר נתוני מקרו שיפורסמו היום, עשויה היום השפעה על מגמת המסחר היומית בשווקים. ההכנסות הפרטיות צפויות לעלייה של 0.4% בפברואר, בהמשך לעלייה של 0.7% בינואר. מנגד, ההוצאות צפויות להיוותר ללא שינוי, לאחר זינוק של 0.9% בינואר. מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן צפוי לעלייה קלה של 0.3% במחצית השנייה של מארס, לאחר שנותר ללא שינוי במחצית הראשונה של החודש.

עוד מצפים כלכלנים בוול סטריט כי הנתונים יראו שבפברואר גדלו ההזמנות ממפעלים בארה"ב ב-1.4%, לאחר נפילה של 4.5% בינואר. מדד מנהלי הרכש של שיקאגו צפוי להצביע על האצה בקצב ההתרחבות של המגזר היצרני באזור המערב התיכון בארה"ב. על פי ממוצע תחזיות כלכלנים, עלה המדד במארס לרמה של 56.5 נקודות, לאחר שירד בינואר ב-3.6 נקודות לרמה של 54.9 נקודות. כל רמה מעל 50 נקודות מצביעה על התרחבות של המגזר היצרני.

ירידה נוספת במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב המשיכה את עליית תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ל-4.86%. לכך יש השפעה שלילית על שוק המניות, שכן ככל שהתשואה נמוכת הסיכון באיגרות החוב עולה, כך יורדת אטרקטיוויות שוק המניות, שבו הסיכון גבוה יותר.

בשוקי האנרגיה עלו מחירי הנפט לשיא של חודשיים, על רקע החלטה של איראן שלא למלא אחר דרישות מועצת הביטחון של האו"ם בנושא פיתוח הגרעין. איראן היא יצרנית הנפט השנייה בגודלה בקרב קרטל מדינות הנפט, אופ"ק. היום יורד מחירה של חבית נפט גולמי ב-50 סנט ל-66.65 דולר.

בקרב הישראליות, השלימה אמש סייפן סמיקונדקטורס הנפקת מניות שנייה בהיקף של כ-116 מיליון דולר, אשר כללה ברובה המכריע הצעת מכר מצד בעלי עניין בחברה. הערכות בדבר ביקושים חזקים בהנפקה, דחפו ביומיים האחרונים את מניית סייפן לעלייה של יותר מ-8%. בסיומו של המכרז אתמול, נקבע מחיר ההנפקה על 30.25 דולר - נמוך ב-2.6% ממחיר הסגירה אתמול, אולם גבוה ב-8.2% ממחיר המניה בסוף השבוע שעבר. המחיר הגבוה יחסית עשוי ללמד על ביקושים חזקים למניה בשוק, אשר עשויים לגרום להמשך המגמה החיובית בימים הקרובים.

מניית לנאופטיקס זינקה אמש ב-18% במחזורי מסחר גבוהים במיוחד. זאת, לאחר שאתר האינטרנט LightReading.com, דיווח מפי מספר מקורות, כי ענקית ציוד התקשורת, ג'וניפר, קרובה להשיק מתג חדש לרשתות תקשורת, בו יותקנו מעבדי רשת התוצרת איזיצ'יפ, החברה הבת של לנאופטיקס. מניית נס טכנולוגיות רשמה גם היא עלייה מכובדת של 6.4% במחזור גבוה לשיא של יותר משנה. ייתכן שבהשפעת סבב פגישות שמנהלת בימים אלה הנהלת החברה בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully