וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים יידו אבנים על סיור משפחות שכולות

31.3.2006 / 17:07

ילדים השליכו אבנים וצעקו קריאות גנאי, לעבר סיור פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני בשכונת תל רומידה בחברון

ילדי מתנחלים בתל רומידה השליכו אבנים על חברי פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני, שבאו לשכונה על מנת לבקר משפחות פלסטיניות באזור. תנועת "בני אברהם", המקיימת סיורים ב[[חברון]], הדריכה סיור של "פורום המשפחות השכולות הישראלי פלסטיני בעד שלום" בשכונה. הפורום נפגש עם משפחות פלסטיניות בשכונה, ולטענתם, לאחר שיצאו מבתי המשפחות החלו ילדי המתנחלים בשכונה להשליך לעברם אבנים במשך כרבע שעה.

בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר רמי אלחנן, אב שכול וחבר בפורום שנכח באירוע, כי גם משפחתו של [[ברוך מרזל]] יצאה לעברם וילדי המשפחה החלו להשליך עליהם אבנים, בעוד מרזל קורא לעברם "נאצים" ומאשים אותם שדווקא ביום בו יהודים נרצחים הם "באים לרקוד לנו על הדם". לדברי אלחנן, חברי הפורום השיבו למרזל כי דמם של ילדיהם הוא זה שמאפשר את מגוריו באזור וכי "זוהי סיטואציה הזויה לחלוטין, כאשר מספר אנשים מטורפים פולשים לאוכלוסיה של 150 אלף איש". רמי אלחנן הוא אביה של סמדר אלחנן ז"ל, שנהרגה בפיגוע במדרחוב בן יהודה בספטמבר 1997. לדברי אלחנן הפורום בא להראות כי גם מי ששילמו את המחיר היקר ביותר משני הצדדים במות יקיריהם, מסוגלים להבין כי עדיין אפשרי וחשוב להידבר עם הצד השני.

אביחי שרון, פעיל בארגון "בני אברהם", מספר כי כשנקלעו למצוקה, חיילי צה"ל לא עשו דבר על מנת להגן עליהם ורק קראו להם לצאת מהאזור. לדבריו החיילים לא ניסו לגרום למתנחלים להפסיק את יידוי האבנים, זאת לעומת המשטרה, שהגיעה ודאגה לאבטח אותם ולהביא להפסקת השלכת האבנים של המתנחלים. לדברי שרון, אחד מהפעילים נפצע מאבן שהושלכה לידו וטופל במקום האירוע.

תגובת דובר צה"ל לאירוע: הקבוצה המדוברת לוותה במהלך סיורה בעיר הן על ידי הצבא והן עלי ידי המשטרה לכל אורכו. הכוח שהיה במקום בעת המקרה פעל בכדי להפריד בין הצדדים, כפי שהוא עושה בכל פעם בה מתעוררים מקרים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully