וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך שלך לפיינל פור

1.4.2006 / 11:35

ארבע הגדולות ייפגשו הלילה (החל מ-2): פלורידה מול ג'ורג' מייסון, LSU מתמודדת עם UCLA. המאמנים, שחקני המפתח וההימורים

חודש מארס, שנחשב לעמוס והמטורף ביותר בספורט האמריקאי, ופינה את מקומו לתחילת אפריל ולאחד מהאירועים בעלי הרייטינג הגבוה במדינה - פיינל פור המכללות. שלושה אנשים בלבד מתוך מיליוני מנחשים, שהשתתפו בטירוף משחק ה"בראקטס", הצביעו על הארבע שיגיעו, מה שמעיד על ההפתעה הגדולה. דיוק לא נמצאת שם, גם לא אלופת העונה שעברה, נורת' קרוליינה. אפילו טקסס המוטרפת וממפיס הלוהטת נשארו בחוץ. קונטיקט של ג'ים קלהון עפה גם היא, מה שמשאיר ארבע סינדרלות עם פוטנציאל זכיה.

מי כן הגיע למשחק?

ג'ורג' מייסון, המדורגת 11, המכללה המפתיעה ביותר בטורניר וזו שהדיחה את הקבוצות הבכירות ביותר, תשחק ב-2:07 מול פלורידה של ז'ואקים נואה. במשחק השני (4:47), ייפגשו LSU עם גלן "ביג בייבי" דיוויס ויו.סי.אל.איי, עם הרכז היהודי ג'ורדן פארמר והקלע הלא יהודי ארון אפללו. המשחקים ייערכו ב-RCA דום באינדיאנפוליס, שידורים ישירים ב-ESPN.

ג'ורג' מייסון

כינוי: פטריוטס

מקום בדירוג: 11 בחטיבת וושינגטון די סי

איך הם הגיעו לפיינל פור? ניצחון על מישיגן סטייט 65:75. ניצחון על נורת' קרוליינה 60:65, גברו על וויצ'יטה סטייט 55:63 ולבסוף הכניעו בהארכה את קונטיקט 84:86.

המאמן: ג'ים לראנאגה. כפי שניתן להבין מהתוצאות שקצרו השחקנים, המאמן בן ה-56 של המכללה מאמין בהגנה. לראנאגה אימן בעבר את באולינג גרין וזכה ב-170 נצחונות, ההישג השני בטיבו בתולדות המכללה. ב-2000, לאחר 11 עונות אצל הפאלקונס, הגיע לג'ורג' מייסון, מכללה הנמצאת 30 ק"מ מהבירה, וושינגטון. בהתקפה הוא שמרני מאוד, אוהב להכניס את הכדורים פנימה, וההגנה שלו נוקשה ביותר.

על מי לשים עין? על שחקני הפנים, ג'אי לואיס, שקולע בטורניר 13.7 נקודות בממוצע וקוטף 7.7 ריבאונדים כשלגופו 120 קילוגרמים של שרירים (וקצת שומן), והפורוורד השני, וויל תומאס, שנגד קונטיקט קלע 19 נקודות וקטף 12 כדורים חוזרים. מאחור יוביל את הקבוצה פולארין קמפבל, רכז שמוסר 3.5 אסיסטים למשחק וקלע 15 מול יוקון.

פלורידה

כינוי: גייטורס

מקום בדירוג: 3 בחטיבת מיניאפוליס

איך הם הגיעו לפיינל פור? הביסו 50:76 את סאות' אלבמה ו-60:82 את וויסקונסין מילווקי. ניצחו את ג'ורג'טאון 53:57 ובגמר החטיבה גברו על וילנובה 62:75.

המאמן: בילי דונובן היה כבר במעמד ובאותה עיר, כשהוליך את הגייטורס לגמר ב-2000. כשחקן, "בילי דה קיד" שיחק בפרובידנס תחת מורו ורבו, ריק פיטינו, והגיע עימה לפיינל פור של 1987, כשהוא זוכה בתואר ספורטאי השנה של ניו אינגלנד. ב-1999 נבחר להיכל התהילה של המכללה.

הוא לא זכה לקריירה במקצוענים ועבר לקווים. כמאמן, דונובן החל את הקריירה כעוזרו של פיטינו בקנטאקי, וב-1994 התמנה למאמן מרשל. שנתיים מאוחר יותר הגיע לפלורידה, אותה הוביל למשחק גמר המכללות ב-2000, שם הפסידה למישיגן סטייט. הוא מאמין בעבודה קשה, וסגנון המשחק שלו כולל ריצה בהתקפה והרבה לחץ בהגנה.

על מי לשים עין? כמובן הפורוורד-סנטר ז'ואקים נואה, שעושה עונת פריצה מעולה וקולע 14.2 נקודות למשחק, יחד עם 7.1 ריבאונדים. יסייע לו גארד טאורין גרין, עם 13.6 נקודות למשחק ו-4.8 אסיסטים. הצלע השלישית היא הגארד פורוורד קורי ברוור, עם 12.3 נקודות ו-3.3 אסיסטים.

לואיזיאנה סטייט (LSU)

כינוי: טייגרס

מקום בדירוג: 4 בחטיבת אטלנטה

איך הם הגיעו לפיינל פור? ניצחון קל 64:80 על איונה, ניצחון עם הרבה מזל 57:58 על טקסס A&M, בעיטה בישבן של ג'יי ג'יי רדיק ודיוק עם 54:62 והכניעו את טקסס 60:70.

המאמן: מבין כל המאמנים, לג'ון בריידי, עשר שנים מאמן הטייגרס, יש את הפרופיל הנמוך ביותר. הוא ינסה להוביל את המכללה לתואר ראשון מאז 1935. הרקע שלו באימון תמיד עומד בסימן שאלה, מאחר שאימן בסמפורד ובבירמינגהאם, לא מכללות בעלות שם, ועומד באופן קבוע תחת זכוכית מגדלת, כשלא אחת הודבק לו תיאור של מאמן גרוע. ב-2000 הגיעה פריצת הדרך שלו, כשהוביל את המכללה לסוויט 16 (עם סטרומייל סוויפט). הוא מאמין בהגנה ועוד הגנה, ובהתקפה מסתמך על הביג בייבי.

על מי לשים עין? ה"ביג בייבי" הוא גולת הכותרת של הנמרים. גלן דיוויס הוא מאסה ששוקלת כמעט 150 קילו, המתחלקים על 2.05 מטרים. דיוויס הוא חוליה חיונית למשחק הפנים של הטייגרס, עם 18.7 נקודות למשחק ו-9.8 ריבאונדים. הסופומור (שחקן השנה השניה) ייעזר בבן מחזורו, טיירוס תומאס, בתחום הריבאונד, עם 12.6 נקודות למשחק ו-9.3 כדורים חוזרים. תומאס, שהיה "רד שירט" בעונתו הראשונה (כלומר, לא שיחק לאורך כל העונה), ייפרד כנראה מהמכללה לטובת מקום גבוה בדראפט ה-NBA בתום הטורניר. להם יעזור הגארד הסניור דארל מיצ'ל, שקולע 17 נקודות ומחלק 4.5 אסיסטים למשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אוניברסיטת קליפורניה/לוס אנג'לס (UCLA)

כינוי: ברוינס

מקום בדירוג: 2 בחטיבת אוקלנד

איך הם הגיעו לפיינל פור? טיול נגד בלמונט - 44:78, אבל הרבה זיעה ב-59:62 מול אלבמה. את גונזאגה הם ניצחו בקאמבק מדהים של 71:73 ועלו לארבע האחרונות עם אנטי כדורסל מול ממפיס וניצחון 45:50.

המאמן: בניגוד לבריידי, בן האולנד דווקא מאוד מוערך ולראיה זכייתו בתואר מאמן השנה בפאק-10. ההתמחות של האולנד היא בהריסת המומנטום של היריב והוצאתו מקצב המשחק. להאולנד, שהגיע מפיטסבורג לפני שלוש שנים כדי להחיות את המורשת של המכללה משנות ה-60 וה-70 (בהן זכתה בעשר אליפויות תחת ג'ון וודן), לא ממש אכפת איזו התקפה הקבוצה שלו משחקת. הרעיון הוא לגרום ליריב למרוט שיער ולשנות כל תכנית שעימה בא למשחק. זה בלט מאוד בניצחון על ממפיס.

האולנד בן ה-49 שיחק כדורסל מקצועני רק בליגה באורוגוואי והפך לאחר מכן לעוזרו של ג'רי פים בסנטה ברברה, בין 1982 ל-1994. הוא אחד מחמישה מאמנים בהיסטוריה של הליגה שהגיעו לסוויט סיקסטין עם שלוש קבוצות שונות: נורת'רן אריזונה (שם אימן מ-1994 עד 1999), פיטסבורג ו-UCLA.

על מי לשים עין? על מי לא. מכללת הקאלט וחביבת וואלה! ספורט בזכות השמות המזהירים שלה. הרכז היהודי ג'ורדן פארמר, 13.4 נקודות ו-5.2 אסיסטים למשחק, שמשתף פעולה עם יקירנו ארון אפללו (והוא דווקא לא משלנו, לצערנו), הקלע המוביל של הקבוצה עם 16.2 למשחק. השניים נעזרים בפורוורד הקמרוני שלא אהב שהמורה נתנה לו לכתוב את השם 100 פעם על הלוח, לוק רישארד מ'בה א מוטה, שקולע 8.9 בצירוף 8.1 כדורים חוזרים למשחק. לקינוח יש להם את הסנטר פורוורד אלפרד אבויה, שלא עושה שום דבר מיוחד, אבל נכנס להיכל התהילה שלנו.

ההימור

וואלה! ספורט נכנסה מאוחר לשלב ההימורים, מה שהציל אותה מאחוזים נוראיים לאור ההפתעות בשלבים המוקדמים. כרגע אנחנו עומדים על 9 מ-12 (75 אחוז) וזה לא רע בכלל.

המשחק בין ג'ורג' מייסון לפלורידה הוא מוקש גדול, ודי מחייב להמר על הפטריוטס, שקטלו את כל הגדולות בדרך. מצד שני, איכשהו נראה לנו שהגייטורס מוכנים להגיע לגמר. פלורידה תנצח ב-2-5 נקודות.

במשחק השני אנחנו נעדרים כל שיקול מקצועי והולכים עם החבר'ה שלנו מ-UCLA. ברוינס ב-3-9.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully