וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במערך תשתית רקטות הקסאם נהרג בעזה

רויטרס

31.3.2006 / 12:42

ההרוג הוא אבו יוסף קוקה, מפקד פלוגות סלאח א-דין. 2 הרוגים בעימותים בין חברי ארגון ועדות ההתנגדות לכוחות הביטחון הפלסטינים

מנהיג בכיר בוועדות ההתנגדות העממית, אבו יוסף קוקה נהרג בעזה. קוקה הוא מפקד פלוגות סלאח א-דין, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, ונחשב לאחד הגורמים הבכירים ביותר במערך תשתית רקטות ה[[קסאם]]. צה"ל הכחיש מעורבותו באירוע, אולם הפלסטינים טוענים, כי ישראל נוהגת להכחיש מעורבות בחיסולי פעילים.

אנשי הוועדות העממיות מאשימים גם את בכירים בפתח בהריגתו של אל-קוקה. בעקבות כך פרצו בעזה חילופי אש בין אנשי הוועדות לאנשי פתח ושוטרים במנגנוני הביטחון הפלסטינים. בעימותים נהרגו שני בני אדם ו-15 נפצעו.

פלסטינים דיווחו, כי המכונית נסעה סמוך למסגד בו החלו תפילות יום השישי. במקום יש, ככל הנראה, נפגעים נוספים, בהם ילד. בתגובה לפיצוץ אמר דובר ועדות ההתנגדות, כי "דם מנהיגנו לא יבוזבז לשווא. כל דם ציוני הוא מטרה בשבילנו כעת". לדבריו, קוקה ידע שהוא הולך למות בהתנקשות בקרוב. עוד אמר הדובר, כי הארגון חושד שסוכנות ביטחון פלסטינית היתה מעורבת גם היא בחיסול.

שר החוץ הפלסטיני, [[מחמוד א-זהאר]] (חמאס), אמר בתגובה לפיצוץ, כי "הפיצוץ מוכיח שהאלימות הישראלית לא עומדת בפני סיום. וזה אומר שהאלימות שלנו תימשך".

בתוך כך, רקטת קסאם נורתה למרכז חממה בחבל אשכול. אין נפגעים. נגרם נזק קל לחממה. במהלך הלילה ירה צה"ל ירי תותחים לעבר מרחבי שיגור קסאם בצפון הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully