וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א מסלפת מידע, כדי לגייס תרומות לחינוך

31.3.2006 / 10:32

"מרבית הילדים מבלים בגן אחר הצהריים עקב המצב הביטחוני", נכתב באיגרת של קרן ת"א לפיתוח. אז מה אם המידע נכון ל-2003

"קרן תל אביב לפיתוח" מצאה דרך חדשה לגייס תרומות מרחבי העולם לעיר תל אביב. באתר האינטרנט של עיריית תל אביב יש הפניה לאתר הקרן, ובו פונה העמותה לתורמים פוטנציאלים. התמונה המצטיירת בכל הנוגע למצב העיר, כפי שהוא מתואר באתר, לא בהכרח קשור למציאות.

במקומון "זמן תל אביב" דווח כי לאחרונה החליטו בקרן תל אביב לפנות לתורמים בחו"ל באמצעות איגרת, בה מפורט המצב הקשה של החינוך בעיר. בראש הקרן עומד אברהם בן שושן, שביקש מהתורמים סכומים הנעים בין 350 ל-450 אלף דולר.

באיגרת שנשלחה נכתב בין היתר כי "החזון של רון חולדאי, ראש העירייה, הוא לספק לכל ילד בת"א את החינוך הטוב ביותר שיש....עקב הרעת המצב הכלכלי בזמן הנוכחי, להורים רבים קשה לשלם עבור גני ילדים פרטיים והם פונים לעזרת העירייה. בנוסף הורים רבים מבקשים עכשיו שלילדם תינתן ארוחה חמה במהלך היום".

בהמשך האיגרת מפרטת הקרן את הבעיות הקשות שהתעוררו עקב המצב הביטחוני המסוכן: "מרבית הילדים הישראלים מבלים את שעות אחר הצהריים מחוץ לבתיהם, דבר שהופך לבלתי אפשרי עקב המצב הביטחוני והדאגה לשלומם. משום כך, גני ילדים החלו לשמש כמוסדות חינוך עבור הילדים גם בשעות אחר הצהריים...למעלה מ-4,000 ילדים בגילאי 3-5 נרשמו למערכת החינוך העירונית. הם התקבלו ללא תנאים, ושוכנו במבנים עירוניים ישנים, שרבים מהם נמצאים במצב בלתי נסבל". בשולי האיגרת פונה הקרן לתורמים ומבקשת מהם לתרום עבור שיפוץ גני הילדים ברחבי העיר תוך הבטחה להנצחת שמו במבנה המשופץ.

דובר העירייה, הלל פרטוק, הבהיר בתגובה כי האיגרת המדוברת היא משנת 2003, ותיארה את המצב בתקופת האינתיפדה. פרטוק הוסיף כי בעקבות שינוי המצב הביטחוני תעדכן הקרן את המידע, הנמצא בהכנה בימים אלה.

מנכ"ל הקרן, בן שושן, התבטא בעבר באופן לא מדויק לגבי מצב החינוך בעיר: ב-2003 אמר בן שושן בכנס התרמה בחו"ל כי "בש"ס רוצים לקחת את הילדים ולשים אותם בגני ילדים שלהם, ובכך למנוע מהם בעתיד ללכת לבתי ספר נורמאליים, לצבא ולעבודה. אנו מאבדים את הילדים האלה למשך שארית חיינו".

באיגרת ששלח חולדאי באותה שנה כתב ראש העירייה לתורמים כי מוסדות החינוך השייכים לשוליים הדתיים בעיר משרתים צרכים אנוכיים בלבד, וכמעט שאינם עושים דבר לקידום ערכים דמוקרטיים ומטרות חינוכיות. חולדאי מכהן כיום גם כיו"ר הקרן לפיתוח תל אביב, פונה לתורמים מדי פעם, אם באיגרת באינטרנט או באמצעים אחרים, ומעודד תרומות לעיר, אולם אז נעשים הדברים ללא ההגזמות שהובאו למעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully