וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק הלכה מטיל ספק בשייכות אילת לישראל

31.3.2006 / 10:00

הרב יוסף שלום אלישיב קבע, שיש ספק אם העיר הדרומית שייכת לארץ ישראל המקראית. חרדים רבים ביטלו את חופשותיהם

פסק הלכה חדש, מאת הרב יוסף שלום אלישיב, קבע כי אילת היא ספק ארץ ישראל, וכי אסור לבלות שם את החגים. בין הפוסקים ההלכתיים יש מחלוקת באשר לשאלה האם אילת משתייכת לארץ ישראל המקראית. העיתון החרדי "בקהילה" דיווח, כי השבוע הגיעה לבית הרב משפחה שתיכננה לבלות את חופשת החג בעיר הדרומית.

בחו"ל חוגגים כל חג במשך יומיים, בשל הספק בשאלה מתי חל החג בדיוק. בנוגע לאילת מתעוררות שלל קושיות ליהודי דתי: האם מותר ליהודי לטייל ביום ראשון של חול המועד ברכב, או שמא אסור לו מאחר שזה חג והנסיעה אסורה? כמו כן, יהודי דתי אינו יודע מה לעשות ביום שלמחרת השביעי של פסח: אם יבחר להניח תפילין, הוא עלול לחלל יום טוב. אם לא יניח תפילין, הוא עלול להיכשל בביטול מצוות תפילין. השלכה נוספת של פסק ההלכה החדש היא שלחרדים אסור לעזוב את העיר במוצאי החג השני של פסח, והם יאלצו לשלם על לילה נוסף.

ב"ידיעות" דווח, כי פסק ההלכה, מאת הרב אלישיב, פוסק הדור של הקהילה החרדית, מעורר הדים רבים בקהילה, ורבים החלו לבטל את חופשתיהם, שהוזמנו מבעוד מועד. רבים העבירו את חופשתם הצפויה למלונות ים המלח, אזור לגביו אין ספק לגבי שייכותו לארץ ישראל המקראית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully