וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נחתם במגמה מעורבת; נס זינקה ב-6%

31.3.2006 / 0:11

הנפט חצה את רף 67 הדולר - על רקע המתיחות בין איראן למועה"ב; נאסד"ק הוסיף 0.1% לשיא של כחמש שנים

מגזר הטכנולוגיה הציג לאחרונה חוסן, אשר התבטא בשבועיים האחרונים בעלייה של 3.9% במדד נאסד"ק, לעומת תשואה של כ-2.3% שהציגו דאו ג'ונס ו-S&P 500. גם היום נמשכה המגמה החיובית במגזר, למרות מגמה שלילית בשאר המגזרים. נאסד"ק נחתם בעלייה של כ-0.1% ל-2,340 נקודות - שיא של כחמש שנים.

אולם, מלבד נאסד"ק ירדו המדדים האחרים, נוכח ירידה במחירי האג"ח ועלייה במחיר הנפט.

ירידה נוספת במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב המשיכה את עליית תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ל-4.86%. לכך יש השפעה שלילית על שוק המניות, שכן ככל שהתשואה נמוכת הסיכון באיגרות החוב עולה, כך יורדת אטרקטיוויות שוק המניות, שבו הסיכון גבוה יותר. בהתאם, השיל מדד דאו ג'ונס 0.5% ל-11,150 נקודות.

בשוקי האנרגיה עלן מחירי הנפט לשיא של חודשיים, על רקע החלטה של איראן שלא למלא אחר דרישות מועצת הביטחון של האו"ם בנושא פיתוח הגרעין. איראן היא יצרנית הנפט השנייה בגודלה בקרב קרטל מדינות הנפט, אופ"ק, ומחיר הנפט עלה בתגובה ביותר מ-1% ל-67.2 דולר לחבית.

בגזרה המקרו כלכלית, פורסמו לפני הפתיחה הנתונים הסופיים על היקף צמיחת הכלכלה האמריקאית ברבעון האחרון של 2005, והראו על צמיחה של 1.7% בתוצר המקומי הגולמי של ארה"ב ברבעון הרביעי, בהתאם לציפיות, ועל שיפור קל לעומת נתונים מוקדמים שהצביעו על צמיחה של 1.6%. בשוק העבודה, נפל מספר תביעות האבטלה הראשונות ב-10,000 - ירידה חדה מזו שלה ציפו האנליסטים, ברמה של 7,000 תביעות.

בשוק המניות, גוגל הודיעה אמש לאחר הסגירה, כי בכוונתה להנפיק 5.3 מיליון מניות נוספות, במטרה לעמוד בהיקף הביקוש למניותיה מצד קרנות הנאמנות אשר משקיעות במניות מדד S&P 500. גוגל אשר תצטרף מחר לרשימת המדד, צפויה לגייס לקופתה כ-2.1 מיליארד דולר במסגרת ההנפקה.

וול סטריט ג'ורנל דיווח כי יצרנית המכוניות הגדולה בעולם ג'נרל מוטורס, קרובה להשלים את העסקה למכירת מרבית אחזקותיה בזרוע הפיננסים שלה - GMAC - לקבוצת משקיעים ברשות קרן ההשקעות סרברוס.

מניית נס טכנולוגיות זינקה ב-6.4% למחיר 12.7 דולר במחזור עצום - פי 8 מהממוצע בה בחודשים האחרונים. נס חצתה לראשונה מזה יותר משנה את מחיר 12 הדולר, בו הונפקה באוגוסט 2004. ייתכן כי יש בכך יותר מסמליות - הנהלת החברה נמצאת בימים אלה בפגישות בארה"ב, אולם לא ברור אם הנפקה שנייה נמצאת על הפרק כעת, או שמדובר בעדכון המשקיעים. גם מרקורי טיפסה ב-4.3% ל-34.3 דולר.

לאחר מריל לינץ' ו-SG COWEN, חתך היום גם בנק ההשקעות הבריטי HSBC, את המלצתו למניית צ'ק פוינט מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי", על רקע ביטולה של העסקה לרכישת חברת סורספייר ב-225 מיליון דולר. בנוסף, הפחית HSBC את התחזיות לביצועי של החברה בשנתיים הקרובות, וחתך במקביל את מחיר היעד למניה מ-29 דולר ל-23.2 דולר.

בעדכון למשקיעים, ציין האנליסט דניאל שימיי, כי בשלב זה קשה לראות את צ’ק פוינט פורצת בקרוב את מסורת הצמיחה המתונה שלה, משיגה את שיעורי הצמיחה החזקים של כמה ממתחרותיה במגזר אבטחת המידע ומפחיתה את התלות במגזר הארגוני האמריקאי. צ'ק פוינט הגיבה בירידה של 0.3% ל-20.1 דולר.

מגזין הטכנולוגיה לייט רידיניג (Light Reading) מדווח כי לפי מספר מקורות, חברת ציוד נתבי התקשורת הגדולה בעולם, ג'וניפר, קרובה לשחרר לשוק את מוצר חדש שמבוסס בין היתר על המעבדים המהירים של איזיצ'יפ, החברה הבת של לנאופטיקס. לנאופטיקס זינקה בתגובה ב-17.7% למחיר של 9.2 דולרים, במחזור גדול.

אמדוקס, שזינקה ב-30% מתחילת השנה, זוכה היום לגיבוי מצד בנק ההשקעות סיטיגרופ, שהעלה את מחיר היעד לאמדוקס ל-43 דולר - 20% מעל מחירה בשוק. בסיטיגרופ ציינו כי סינגולר מתקדמת מעבר לצפוי בהמרת מנויי AT&T למערכת הבילינג של אמדוקס ובנוסף, כי תחום הטלוויזיה על גבי האינטרנט - ה-IPTV - עשוי להגיע גם לדויטשה טלקום. אמדוקס טיפסה ב-0.6% ל-35.8 דולר.

טבע מרחיבה את נוכחותה בסין. החברה מסרה היום כי הגדילה את הנתח שבו היא מחזיקה מחברת טיאנג'ין יואלידה ביוטכנולוגיה (Tianjin Hualida Biotechnology), מ-45% ל-60%. פרטים לגבי היקף כספי של העסקה לא נמסרו. למרות הידיעה, טבע ירדה ב-1.5% ל-40.9 דולר.

ורינט קיבלה הזמנה בהיקף של כמה מיליוני דולרים לחיזוק מערך האבטחה של בייג'ינג, לקראת האולימפיאדה ב-2008. ורינט תספק מערכת להקלטה וניתוח של צילומי מערכות טלוויזיה במעגל סגור. למרות זאת, השילה היום ורינט 0.5% למחיר 35.2 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully