וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הדלק יעלו במוצ"ש ב-5.2%

שרון קדמי

30.3.2006 / 15:03

העלייה מיוחסת בעיקר לעליית מחירי הנפט. החודש נע מחיר חבית נפט סביב 62 דולר לחבית, ובימים האחרונים טיפס לכ-64 דולר

מחירי הבנזין יתייקרו בשיעור של 5.1%, בלילה שבין שבת לראשון. מחירו של בנזין 95 אוקטן יעמוד על 5.90 שקלים לליטר, עלייה של 5.17% לעומת חודש. מדובר במחיר לשירות עצמי, שהחל מראשית החודש יהפוך למחיר הרישמי של הבנזין לרכב. המחיר בשירות מלא יחצה שוב את רף 6 השקלים, ויעמוד על 6.01 שקל לליטר. בנזין 96 אוקטן יעלה 5.92 שקלים לליטר, עלייה של 4.78% לעומת חודש קודם, ובשירות מלא יעמוד מחירו על 6.03 שקלים לליטר.

בחודש שעבר ירדו מחירי הדלק ב-2.25% ועל כן מדובר בהיפוך נוסף. לפני הירידה בחודש שעבר, נרשמה עלייה רצופה של מספר חודשים בהם עלו מחירי הדלק בכ-7%. אך ברבעון האחרון של 2005 נרשמה ירידה מצטברת של יותר מ-10%.

העלייה מיוחסת בעיקר לעליית מחירי הנפט בשווקים העולמיים. החודש נע מחיר חבית נפט סביב 62 דולר לחבית, ובימים האחרונים טיפס לכ-64 דולר לחבית. המחירים בישראל יהיו צמודים למחירים שנקבעו בנמל לה-וירה באיטליה, המייצגים את המחירים באגן הים התיכון. הנוסחה משקללת את המחירים של מוצרי הדלק בישראל בחמישה מתוך שבעה ימי המסחר האחרונים בכל חודש בנמל לה-וירה. הרציונל מאחורי נוסחת העדכון היה שחמשת ימי המסחר האחרונים לקראת סוף החודש מייצגים את מגמת המחירים לחודש הבא.

ממשרד התשתיות נמסר, שמשרד התשתיות הלאומיות הינו הגוף האחראי והבלעדי בפרסום מחירי הדלקים לצרכן. המחירים המעודכנים יינתנו בסוף ספירת חמשת הימים האחרונים לאותו החודש ולא לפניהם. כל המפרסם את מחירי הדלקים ולא בהסתמך על המסמך הרשמי של משרד התשתיות הלאומיות יכול לגרום להטעיית ציבור הצרכנים ועושה זאת על דעת עצמו.

במשרד הוסיפו עוד, כי החל מהשני לאפריל מחירי התדלוק העצמי הופכים למחירים הרשמיים של הבנזין בישראל. כל תחנת תדלוק תהיה מחויבת לאפשר לצרכנים אפשרות תדלוק עצמי. תחנה שבה לא תהיה לפחות משאבה אחת לתדלוק עצמי, לא תוכל לגבות תוספת עבור שירות מלא בתדלוק בנזין וכמו כן, לא תוכל לגבות תוספת לילה. אנשים הסובלים ממוגבלות פיסית (נכים) ואשר מחזיקים באישור רשמי לכך (תו נכה) יהיו זכאים לקבלת שירות מלא במחירי שירות עצמי.

מחיר הסולר לתחבורה יתייקר בשיעור מתון של 2.3%. הסולר להסקה יתייקר בכ-6.2% והדלק הסילוני בכ-2.9%. מול העליות המתונות צפוי מחיר הגפ"מ (גז לבישול) לרשום ירידה חדה של 22% בשל תנודות עונתיות. גם המזוט ירשום ירידה של של בין 2% ל-7%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully