וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ארלס טיילור לא יוצא להורג

30.3.2006 / 14:41

התובע במשפט שייערך לרודן ליבריה לשעבר: העונש המירבי הצפוי לו הוא מאסר עולם. סיירה ליאונה מעדיפה לשפוט את טיילור בהאג

רודן [[ליבריה]] לשעבר, צ'ארלס טיילור, צפוי להידון למאסר עולם אם יורשע ב[[פשעי מלחמה]], אולם אינו ניצב בפני סכנה של עונש מוות. כך אמר התובע הראשי במשפט, שעלול לארוך חודשים רבים.

התובע, דזמונד דה סילבה, אמר כי מנהיג המיליציה לשעבר עשוי להופיע לראשונה כבר ביום שישי הקרוב בפני שופט, בבית הדין הבינלאומי בחסות [[האו"ם] ב[[סיירה ליאונה]]. טיילור הוטס למדינה המערב-אפריקאית אתמול, לאחר שליבריה ויתרה לשכנתה על זכות הבכורה בתור לעשיית צדק. סיירה ליאונה עצמה, אגב, מעדיפה שטיילור יישפט בהאג במקום בתחומה, כנראה כדי לא להצית מחדש את המתחים שהובילו למלחמת אזרחים במדינה.

טיילור יתבקש לומר אם הוא מודה או מכחיש את המיוחס לו ב-11 סעיפי אישום של פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, כולל התעללות גופנית ושעבוד מיני.

טיילור מואשם שקיבל יהלומים בתמורה לתמיכה במורדים בסיירה ליאונה, שנודעו לשמצה בכריתת איברי קורבנותיהם ואינוסם. האישומים מתייחסים למלחמת האזרחים במדינה, בין השנים 1991-2002. זהו אחד מתוך שורה של סכסוכים אכזריים באזור, שזעזעו את העולם בתמונות קשות של רציחות חסרות סיבה והתעללויות, שבוצעו על ידי לוחמי מיליציות מסוממים.

אם, כצפוי, יכחיש טיילור את המיוחס לו, יתכוננו התביעה וההגנה למשפט. "על בסיס מה שקרה עם הנאשמים האחרים, המשפט עצמו ייפתח רק בעוד חודשים רבים" אמר דה-סילבה. התובע הסביר שטיילור יישפט בהתאם לחוק הבינלאומי, האוסר על הוצאה להורג, אולם ציין שמאסר עולם הוא בהחלט אפשרי.

טיילור בן ה-58 נעצר על ידי אנשי האו"ם אתמול לאחר שגורש מניגריה. טיילור ניסה ביום שלישי להימלט מביתו ב[[ניגריה]], שם התגורר מאז גורש ממולדתו ב-2003, ערב הסגרתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully