וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מודדים נפש

בועז סופר

31.3.2006 / 10:00

היא בלתי נראית, אבל עשויה להרטיט את כל הגוף בזרמים חשמליים. מטפלים בביו-אנרגיה בפסטיבל בוםבמלה

איינשטיין ניסה להוכיח קשר בין חומר לאנרגיה. כשהצליח והעמיד לרשותנו נוסחה, התבררה הבעיה. אם יחידת חומר שווה למספר עם עשרה אפסים של יחידות אנרגיה, אז יחידת אנרגיה לא ממש מורגשת בתוך החומר, ומאוד קשה למדוד אותה! כך גם הנפש מול הגוף - היא עדינה מאוד. אף מדען עדיין לא מצא דרך למדוד אותה, וכמובן גם לא את אנרגיית החיים שזורמת בתוכנו.

כשאנו חווים רגשות לא נעימים כמו כעס, עצב או אכזבה, אנו מתכווצים ולמרות זאת לא מביעים אותם. הרגשות נחסמים, השרירים והאיברים מתכווצים ועוצרים את זרימת אנרגיית החיים. התהליך הזה הרסני, כי כשנחסמת אנרגיית החיים, היא מפסיקה לזרום, מצטברת ונדחסת בתוך הגוף. ובמקום שבו יש חסימה, אין זרימה, ואף חמסה לא תעזור מול חסימה. אם אנרגיית החיים לא זורמת, אין חיים, וחוסר חיים הוא מוות!

ואכן, התאים והאיברים המכווצים מפסיקים לאט לאט לחיות. האנרגיה הזו כל כך עדינה שצריך לחסום המון עד שנרגיש את ההשפעה. למשל, כדי שהלב ייעצר, צריך לחסום אנרגיה לפחות במשך 40 שנה. היא כמו חשמל סטטי שנאגר בעננים לאט, ואז משתחרר בקול ואור עוצמתיים בצורת ברקים ורעמים. ואז הולכים לרופא ולפסיכולוג. אחד נותן תרופות שמעלימות את הכאבים והסימפטומים, והשני נותן לדבר ולשפוך החוצה ככל שנעז. בסוף, אחרי שנים ארוכות אולי באמת משהו ישתפר ונרגיש טוב יותר עם עצמנו, פיזית ונפשית.

שחרור מתחים

הביו-אנרגיה מלמדת אותנו כיצד לא לצבור רגשות תקועים, לא לחסום אנרגיית חיים, להיפתח למרות הכאבים והפגיעות, ואם כבר חסמנו - איך לשחרר. והפלא הוא שהיא עובדת מהר מאוד. בפעם אחת אדם יכול לשחרר מתח של 40 שנה ולקבל חיים חדשים. הוא לומד מהר איך לא לכעוס יותר או איך לא לצבור יותר כעסים. כשהתהליך מתרחש, החסימה כבר לא שם. האנרגיה התקועה זורמת החוצה, מרעידה ומרטיטה את כל הגוף בזרמים חשמליים (לי באופן אישי הדבר מזכיר אורגזמה) ואז מגיעים הרוגע והשלווה.

מיד לאחר שחרור האנרגיה מתחילים תהליכי הריפוי של הגוף, שמרפא את עצמו, מנקה רעלים ולוחם בפולשים, עם כל חוכמתו. הרי הוא בנה ותכנן את עצמו. עד היום אנו לא מבינים איך הוא באמת פועל, ותאמינו לגוף שלכם: הגוף הוא הרופא הכי מהיר וטוב בעולם, ובתוך יום יכולה להיעלם בעיה מטרידה של שנים.

כשמנסים להסביר מה קרה, אי אפשר, כי לא מאמינים באנרגיות - הרי אי אפשר למדוד את זה. אבל מי צריך הסברים? כשאני כבר לא כועס וגם לא מתוח, ונעלמו לי המיגרנות. איזה יופי. להיות בן 50 ולהרגיש בן 30. שכחנו שגם רגשות אי אפשר למדוד, אז מה, הם לא קיימים?
בכולנו מפעמת אותה אנרגיית חיים מסתורית, שמעניקה לנו את היכולת המופלאה לנשום, להרגיש, לחיות וגם להיות מי שאנחנו. ואיך ניתן לה לזרום? נקבל ונאהב את עצמנו. נשחרר את כל אותן חסימות, נתפתח, ננשום את החיים במלואם, בלי פחד, בלי כיווץ, בפתיחות בעוצמה. איזו דרך מופלאה זו?

בועז סופר מהמרכז הישראלי לביו-אנרגיה, יעניק טיפולים בכפר ההוליסטי בפסטיבל בוםבמלה, שיתקיים ב-15-13 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully