וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ביים הצבעת החיילים. והתנצל

30.3.2006 / 11:50

צה"ל הזמין את נציגי התקשורת הזרה לצלם חיילים מצביעים, אך הם הבחינו שמדובר בזיוף - פתקי ההצבעה לא כללו את כל הרשימות

צה"ל התנצל בפני התקשורת הזרה אחרי שתמונות, שבהן נראו חיילים מצביעים, התבררו כזיוף. ב-BBC דווח, כי [[צה"ל]] הזמין את נציגי התקשורת הזרה לצפות בחיילים ממלאים את חובתם הדמוקרטית בבסיס [[חיל הים]] בצפון הארץ, יומיים לפני שהחלה ההצבעה הכללית. אלא שהצלמים זיהו שמדובר ברמאות, כשראו שפתקי ההצבעה לא כוללים את כל הרשימות המתמודדות.

"זו הייתה רק הצגה", הודו אתמול בצה"ל. בהתנצלות כתובה להתאחדות התקשורת הזרה בישראל הודו נציגי צה"ל שלא הבהירו שההצבעה לא הייתה אמיתית. במכתב נאמר שהאחראים לביום ההצבעה הפרו את חוקי צה"ל ואת הקודים האתיים, והם ננזפו.

"הצבא ארגן את האירוע אך ורק למען התקשורת הזרה, אך לא הודיע לעיתונאים שזו הייתה קלפי-דמה", אמרו בהתאחדות העיתונאים הזרים. התמונות לא פורסמו בגורמי התקשורת השונים. צה"ל הדגיש שהחיילים שלקחו חלק בהצגה "קיבלו את ההזדמנות להצביע באמת" בבחירות האמיתיות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי התמונות שצולמו ביום ראשון בבסיס חיל הים בחיפה אינן משקפות הצבעה חוקית שהתבצעה, אלא הן תמונות מבוימות, לצורך המחשה. כמו כן הדגישו בדובר צה"ל כי מדובר ביוזמה מקומית, שמקורה טעות בשיקול דעת, וכי המקרה נמצא בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully