וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט לא פוסל אף שותף קואליציוני

30.3.2006 / 8:53

בראיון ל"מעריב" אולמרט אומר שהוא אינו מאוכזב ממספר המנדטים הנמוך שהשיגה קדימה, ומבטיח שתיק האוצר יישאר בידי מפלגתו

בבוקר שאחרי ניצחון קדימה בבחירות, מביע מ"מ ראש הממשלה אהוד אולמרט שביעות רצון מהתוצאות. "בתוך 84 ימים גיבשתי מפלגה, ניהלתי מדינה, מנענו טרור, לא היה אף פיגוע, עמדנו בלחצים קשים, ניהלתי קמפיין וניצחתי. לא היה כאן נס, זה גם עניין של ניהול. אף אחד לא יכול להקים את הממשלה חוץ ממני, אף אחד לא היה עושה את זה טוב ממני. האכזבה שלי לא גדולה כל כך. נכון, יש חוסר נחת ממספר המנדטים הנמוך, על אף שבסופו של דבר הסקרים והסוקרים ריחפו הרבה זמן מעל המספרים האמיתיים", אמר אולמרט בראיון ל"מעריב".

אולמרט חשש ממספר נמוך של מנדטים וערב הבחירות שוחח עם כמה משריו הבכירים, והחל להכין אותם לאפשרות הזו. "לא היו לי סקרים אחרים", הוא אומר, "אבל ידעתי שעלול להיות אחוז הצבעה נמוך, וידעתי זה יפגע בנו. בסופו של דבר בניתי על 30 מנדטים, לא יותר, זו הייתה הנחת העבודה שלי".

אולמרט שמח בשורה התחתונה ומרוצה בחלקו. "אסור לשכוח שקיבלתי גוף שלא קיים מאדם שנעלם, והגוף הזה היה מיועד להיות תחתיו. אף אחד לא ציפה שאקח את הגוף הזה, שאצליח לנהל אותו כמעט באפס שגיאות, ושבתוך שלושה חודשים נהפוך למפלגה הגדולה בישראל. אלה העבודות האמיתיות וכך צריך להביט בהן".

"עמיר פרץ לא יכול בחיים להקים קואליציה. יש לו ארבעה מנדטים של מרצ ועשרה מנדטים, אולי, של הערבים. זה הכל. אין לגמלאים אינטרס להצטרף אליו. לא ייצא להם מזה שום דבר. הליכוד? גמור. אין שום בלוק חוסם ימני שמסכן אותנו".

אולמרט אינו פוסל אף שותף קואליציוני. "את תיק האוצר אשמור אצלנו. אין סיבה לא לדבר על הליכוד. אקרא גם לליכוד למשא ומתן. אף אחד לא פסול. ביבי עשה הרבה שגיאות, אבל אני בחרתי בנאום הניצחון שלי דווקא לחלוק לו מחמאות, ולדבר על תרומתו לכלכל הישראלית. זה לא יהיה הוגן לנהל עכשיו קרב אישי נגדו, אחרי שהבחירות נגמרו והתוצאות נראות עכשיו כפי כמו שנראות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully