וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב וקנדה הודיעו על הפסקת הסיוע לרשות

רויטרס

30.3.2006 / 7:36

עם השבעת הממשלה הפלסטינית החדשה הורתה ארה"ב לדיפלומטים שלה לנתק כל מגע עם השרים הפלסטינים, גם אם אלו לא חברי חמאס

עם השבעת הממשלה הפלסטינית החדשה בראשות [[חמאס]] הורתה ארה"ב לדיפולמטים שלה להפסיק כל קשר עם השרים הפלסטינים. נשיא ארה"ב, [[ג'ורג' בוש]], חזר על עמדו כי מנהיגות חמאס לא תקבל סיוע כספי מארה"ב. גם [[קנדה]] הצטרפה והודיעה כי תפסיק את העברת כל הסיוע הכספי לרשות הפלסטינית.

"אני חושב שכספי הסיוע צריכים להגיע לעם הפלסטיני הסובל, אך לא לממשלה אשר הביעה את רצונה להשמיד את שכנתה", אמר בוש במסיבת עיתונאים. "אנחנו תומכים בהליך הבחירות, אנחנו תומכים בדמוקרטיה, אך זה לא אומר שאנחנו תומכים בממשלה שנבחרה כתוצאה מהדמוקרטיה", אמר בוש. "אני מבכה את הסבל של הפלסטינים", אמר בוש, אך הוסיף כי ממשלת חמאס חייבת לעשות בחירה.

ארה"ב מקווה לבודד את חמאס ולתבוע ממנה להכיר בישראל, לנטוש את דרך האלימות ולהכיר בהישגי השלום. במסגרת זו, דיפלומטים אמריקאים ובכירים אחרים באזור קיבלו אתמול דואר אלקטרוני המורה להם לנתק כל קשר עם שרי ממשלת חמאס ואלו העובדים עמם, גם אם הם חברי הארגון וגם אם לאו.

"אנחנו לא נעמוד בקשר עם חברי חמאס, לא משנה איזו כותרת יש להם", אמר דובר משרד החוץ, שון מקורמק. לדבריו, מטרת ההנחיה היא להבטיח שהדיפלומטים האמריקאים ברחבי העולם ידעו כיצד לנהוג עם הגורמים הרשמיים של הרשות הפלסטינית עמם הם באים במגע. מדיניות זו חמורה מהמצופה משום שהיא לא רק קוראת לנתק מגע עם אנשי חמאס, אלא גם עם השרים מחוץ לארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully