וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה החלה במבצע לחילוץ הצוללת קורסק

16.7.2001 / 0:09

צוללנים מנורבגיה רוסיה ובריטניה ינסו להעלות מעל פני המים את הצוללת שטבעה לפני כשנה כשעל סיפונה 118 מלחים; גורמי איכות סביבה: הכורים הגרעיניים על הסיפון עלולים לגרום אסון

רוסיה החלה היום במבצע לחילוץ הצוללת הגרעינית "קורסק" שטבעה בחודש אוגוסט בים ברנטס, כשעל סיפונה 118 מלחים. במבצע משתתפים צוות מחלצים בינלאומי מרוסיה, בריטניה, נורבגיה, והולנד. מדובר באחד ממבצעי החילוץ השאפתנים ביותר שבוצעו מעולם.

צוללנים בריטים הנמצאים על ספינת החילוץ הנורבגית, "מאיו", צפויים מחר להתחיל בבדיקת הצוללת השוכנת על קרקע הים בעומק של 100 מטרים. הצוותים ישתמשו ברובוטים כדי לנתק את חלקה הקדמי של הצוללת, בו אירעה התקלה, ולהשאירו על קרקעית הים.

הצוללת תהיה מוכנה להעלאה מעל פני המים רק בעוד כחודשיים, בסביבות ה-15 בספטמבר. ב-20 בספטמבר היא צפויה להגיע לרציף שהוכן מראש בבסיס הצי הצפוני שבעיר מורמאנסק, בצפון מערב רוסיה.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הבטיח לקרובי הנספים לחלץ את הצוללת כבר השנה. אנשי איכות הסביבה גינו את המבצע, בשל "סכנות פוטנציאליות" שעלולים לגרום שני כורים גרעיניים הנמצאים על סיפונה. כמו כן נמצאים על סיפון הצוללת טילי טורפדו שלא התפוצצו.

גורמים ברוסיה מאמינים כי האסון נגרם מפיצוץ טיל טורפדו. לטענתם, לא ברור עדיין האם צודקים מרבית המומחים החיצוניים שמאמינים כי מדובר בכשל תיפקודי, או שמא נגרמה התקלה בשל התנגשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully