וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערביי ישראל מציינים 30 שנה ליום האדמה

30.3.2006 / 7:15

האירוע המרכזי השנה יתקיים בלוד, במחאה על חידוש הריסתם של מבני מגורים בעיר. במשטרה ערוכים בכוחות מיוחדים מחשש לעימותים

במשטרה ערוכים הבוקר בכוחות מיוחדים לרגל "[[יום האדמה]]" שיצויין על ידי האוכלוסיה הערבית בארץ. בתאריך זה מוחים האזרחים הערבים על היחס המפלה, שניתן להם, לטענתם, על ידי המדינה, בעיקר בתחום חלוקת הקרקעות.

בגלי צה"ל דווח, כי האירוע המרכזי השנה יתקיים ב[[לוד]], במחאה על חידוש הריסתם של מבני מגורים בעיר בתקופה האחרונה. למרות היערכות המשטרה, מעריכים שם כי היום יעבור ללא אירועים חריגים.

השנה ימלאו 30 שנה לציון יום האדמה. יום האדמה הראשון נערך ב-30 במרץ 1976 במחאה על החלטת הממשלה להפקיע 20,000 דונם באזור סחנין למטרה של "ייהוד הגליל". מנהיגי רק"ח וראשי המועצות מטעמה קראו ליום של שביתה כללית והפגנות מחאה ב-30 במרץ. ההפגנות נערכו בעיקר בכפרים [[סכנין]], עראבה ו[[דיר חנא]]. ההפגנות, שהיו שקטות בתחילה, נהפכו אלימות במהירות וכללו חסימת כבישים, זרקו אבנים ובקבוקי מולטוב.

משטרת ישראל לא הצליחה להתמודד עם ההפגנות והיא פנתה לעזרת צה"ל. בהפגנות נהרגו על ידי צה"ל ארבעה מהמפגינים ועוד שניים נהרגו ע"י המשטרה. ההפגנות התפשטו לכל הארץ ואף לשטחים, אולם דעכו עד מהרה. במהלך היום הקרוב יערכו טקסי אזכרה לששת ההרוגים ביישובים הערבים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully