וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הרפורמה במס: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כללי במשק

14.5.2000 / 15:36

ההכרזה על הסכסוך תאפשר להסתדרות להשבית את כל המשק החל מעוד שבועיים

ההסתדרות החליטה להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק. ההכרזה באה על רקע כוונת ראש הממשלה, אהוד ברק, ושר האוצר, אברהם (בייגה) שוחט, ליישם את מסקנות דו"ח ועדת בן-בסט לרפורמה במס.

ההכרזה על הסכסוך מאפשרת להסתדרות להשבית את המשק באופן מוחלט החל מעוד שבועיים.

התנגדות ההסתדרות להמלצות וועדת בן בסט נוגעת לשלוש נקודות מרכזיות: ביטול הפטור ממס על קרנות ההשתלמות של העובדים; ביטול הפטור על תשלום בעד עבודה במשמרת שנייה ושלישית; וביטול חצי נקודת הזיכוי ממס לאישה עובדת. בהתסדרות סבורים עוד כי איבוד ההטבות של העובדים בעקבות דו"ח וועדת בן בסט יביא להקצנת דרישות העובדים בדיונים עם האוצר על הסכם עבודה חדש במשק.

היום תשובש שוב העבודה בבתי החולים.
ההסתדרות הרפואית ממשיכה להשבית את המכונים לאשפוז יום פנימי ואשפוז יום כירורגי, את מרפאות החוץ והמרפאות הפסיכיאטריות.
שביתת הרופאים פרצה לפני כ- 70 יום, לאחר שמשרד האוצר סירב לדרישת הרופאים לשפר את שכרם ותנאי עבודתם במגזר הציבורי. בין משרד האוצר להסתדרות הרופאים לא מתנהלים היום מגעים.
ב"הארץ" נכתב היום כי מזכ"ל הסתדרות האחיות, אילנה כהן, רמזה כי אחיות בתי החולים מתכוונות לפתוח בשיבושים מיד לאחר שתסתיים שביתת הרופאים.

בן בסט: גיליתי עוינות לא מובנת בהסתדרות

פרופ' אבי בן בסט, מנכ"ל משרד האוצר ויו"ר הוועדה לרפורמה במס, אומר ל"הארץ" כי גילה עוינות לא מובנת כשהגיע להסביר את מהות ועיקרי הרפורמה בפני חברי הנהגת ההסתדרות ביום חמישי האחרון.

בן בסט בא להסתדרות יחד עם שר האוצר, אברהם (בייגה) שוחט, וחשב שיתקבל בצורה אחרת. הבוקר הוא אומר: "חשבתי שהנכונות שלנו, היוזמה שלנו, לבוא לבית ההסתדרות מרצוננו, כדי להסביר את מהות הרפורמה, תעורר באנשים הקשבה, רצון להבין. ואם אחרי כן היה נוצר ויכוח, מה טוב. במקום זה גיליתי עוינות לא מובנת. חבר ועד שנשא את השלט 'בייגה, תשכח מזה' אמר לי כשיצאתי לפרוזדור, 'אני רוצה שתדע, אני תומך ברפורמה. אני חושב שהיא טובה. ביקשו מהשטח לצעוק ולהפריע, וכולם פה ממלאים את ההוראות שקיבלו מלמעלה. תנסו לשבת עם עמיר פרץ. תנסו לגמור. העובדים רוצים את הרפורמה".

בראיון ל"הארץ" סבור בן בסט כי אם הנהגת ההסתדרות באמת היתה מאפשרת לו להציג את התוכנית, ניתן היה לשכנע את נציגי העובדים כי הרפורמה תיטיב איתם, משום שהיא תגדיל לכ-92 אחוז מהמשפחות בחברה הישראלית בצורה משמעותית את ההכנסה נטו, למרות מיסוי קרן ההשתלמות והרווחים מנכסים פיננסיים. לטענתו, ההורדה של מס ההכנסה על העבודה כ"כ משמעותית שהיא מגדילה את ההכנסה נטו של כל העשירונים מלבד העשירון העליון.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully