וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תסכן את האינטרסים של ארה"ב "בכל מקום"

29.3.2006 / 16:40

ממר"י: חסן עבאסי, בכיר בשלטון האיראני, האשים את ארצות הברית בסכסוך הגרעין ובבעיות החברתיות באיראן, ואיים לפגוע בה

חסן עבאסי, ראש "המרכז הדוקטרינרי לביטחון לאומי", הכפוף ל"משמרות המהפכה", השולטים באיראן, התראיין ליומון אינטרנטי ואמר כי [[איראן]] תסכן את האינטרסים האמריקאיים בכל מקום בעולם, אם ארצות הברית תתקוף אותה. המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון, ממר"י, תרגם את הריאיון, בו האשים עבאסי את ארצות הברית בכך שהיא מנסה למוטט את איראן בכוונה תחילה, וכי על איראן להתנגד לכך בכל דרך שתוכל.

גם בסכסוך בין המערב לאיראן לגבי תוכנית הגרעין האיראנית מאשים עבאסי את ארצות הברית. "מזה זמן שהמערב ובראשו אמריקה מחפשים תירוץ כדי להפעיל לחץ על הרפובליקה האסלאמית [של איראן]", אמר. "מדוע? כי המהפכה שלנו סיכנה מאוד את האינטרסים שלהם. הם ביקשו בתחילה להיאחז בסוגיות כגון זכויות האדם [נגדנו] אולם הבינו שבתחומים האלה, הם לעולם לא יוכלו להתנכל לנו כי התיק שלנו נקי לחלוטין. עם חשיפת תוכניות הגרעין של איראן נקרתה בפניהם פתאום ההזדמנות להביא את המשטר לכדי התמוטטות".

הוא הוסיף כי ניתן היה לא ניתן היה לנקוט במדיניות טובה יותר ולהגיע למצב טוב יותר, מכיוון שזה אפשרי "רק אם לצד שמולך יש כוונות טובות. אך זה לא המצב במקרה של אמריקה. כבר מלכתחילה הם ביקשו למוטט את המשטר. שלא לדבר על כך שהם אינם הוגנים וכנים בדיבוריהם אודות הדמוקרטיה וזכויות האדם. איזו [[דמוקרטיה]]? האם זו אותה דמוקרטיה שנמצאת בידיהם של כמה מאות ציונים [הכוונה ללובי היהודי בארה"ב] שממנים אנשים ומדיחים אותם כאוות נפשם? אלה אנשים שאינם מאפשרים אף פעם לאמריקה לנקוט עמדות הנוגדות את האינטרסים הלאומיים של ישראל. לגבי זכויות האדם הנשמרות באמריקה – עד היום קיימת גזענות באמריקה ויש בה עניים רבים. על כן, כל אלה סתם תירוצים. הטעות של הממשלה הקודמת היתה שהיא סמכה על המערביים כך סתם. כבר בתחילה היינו צריכים לעמוד איתנים מולם כדי לקבל את המגיע לנו".

לשאלת העיתון אם יש לעמוד נגד המערביים מול כל מחיר שהיה נכפה על איראן, ענה עבאסי כי "אסור להיכנע לכוחנות, במיוחד לאלה המבקשים להשתלט לא רק על איראן אלא על כל עולם ה[[איסלאם]]. אלה אנשים שאין להם מטרה מלבד השמדתה המוחלטת של דת האיסלאם. מול אנשים כאלה אסור לסגת אפילו צעד אחד. כי כל צעד של נסיגה פירושו התקדמותם של אלה בכמה צעדים".

על האפשרות שויתורים קטנים היו יכולים לאפשר לאיראן חופש גרעיני, חזר והדגיש עבאסי זה לא היה עוזר, מכיוון שברור שהמערה אינו הוגן ואינו כנה. "כיצד יכולה מדינה כלשהי להיות הוגנת וכנה כאשר היא פועלת מזה 27 שנים להשמיד את המשטר העממי ביותר בהיסטוריה בת-זמננו של העולם?", אמר. "נקודה נוספת היא שייתכן שבאמצעות ויתור אחד קטן אנו נקבל צורה של קולוניה של אמריקה: הסתכל על מדינות ערביות כמו כווית וערב הסעודית. אלה קיבלו לחלוטין צורה של [[קולוניה]]".

המערב מפציץ את הצעירים בתעמולה

"עניין אחר, האם זו דרישתה היחידה של אמריקה מאיתנו? עוד מעט הם ידרשו [מאיתנו] להכיר בישראל ואח"כ לשמור על זכויות האדם באותו אופן שהם מבינים ורוצים, ובכל יום תעלה דרישה חדשה. אין מטרתם אלא השמדת המשטר והאיסלאם ולכל הפחות שינוי המשטר. גם מבחינה תרבותית הם מנסים לפעול על הצעירים והם גם הצליחו בכמה היבטים".

עבאסי הרחיב בנושא משיכת המערב, ואמר כי "מה שמושך את הצעירים שלנו כעת הוא עניינים של זכויות האדם ודמוקרטיה בסגנון מערבי. כולם רואים את המערב בצורה של ארץ שעסוקה בדיונים פילוסופים מושכים. מצד שני, אחת הבגידות של הרפורמיסטים במשטר היתה אי-רצונם או אי-יכולתם למנוע כמה דברים. למשל, אם יש לנו יום כמו יום הולדתה של פאטמה [בתו של [[הנביא מוחמד]] ואשתו של עלי, האמאם הראשון של השיעה] איזו סיבה יש לנו להציג יום אחר בתור יום האישה? למה צריך להיות יום כמו חג האהבה הנוצרי?

לך לרחובות ותראה את צורת ההופעה של הצעירים. הכול מיובא [מהמערב]. הם בוחרים בצורת [ההופעה] הזו באופן עיוור, ללא שום חשיבה ובשל ההפצצות התעמולתיות. ראה את התסרוקות, התמונות, והכתוביות על הבגדים. חלק מהם עושים תעמולה רשמית לעבודת ה[[שטן]]. כל אלה הם החוליים של החברה שלנו וההצלחות של המערביים".

עבאסי אמר עוד בנושא כי איסור בלבד לא יצליח וכך גם עימות בלבד. "צריך שיהיה גם עימות וגם איסור. מלבד זאת, עלינו לנסות לגרום לצעירים להכיר את התורות האסלאמיות השורשיות. אנו זקוקים למהפכה תרבותית בקרב העם. זוהי תוצאת 16 שנות המחדל של הממשלות הקודמות".

נסכן את האינטרסים האמריקאים בכל מקום בעולם

לדעת עבאסי, תוכניותיה של ארצות הברית אינן מסתכמות באיסור על הגרעין האיראני והשפעה על הצעירים. "על-פי המחקרים והנתונים שברשותנו נכון לעכשיו, אמריקה כבר אינה מסתפקת באי-השלמת תוכניות הגרעין שלנו או בהתמוטטות המשטר. הם יודעים שהשורשים האסלאמיים של איראן חזקים עד כדי כך שיגייסו שוב את העם נגד המשטר שימונה מטעמם, ובכך יתחולל נס נוסף [בדומה ל'מהפכה האסלאמית']", אמר.

"תוכניתה של אמריקה כיום היא לפרק את איראן לשבע מדינות ולנצל את המחלוקות האתניות. זוהי סוגיה שנידונה באמריקה מזה זמן והם מבקשים ליישם תוכנית מעין זו. כי נכון לעכשיו הרפובליקה האסלאמית [של איראן] היא המכשול הגדול ביותר העומד בפני מימוש מאווייה של אמריקה באזור ובפני היווצרותו של [[המזרח התיכון]] הגדול".

עבאסי סבור שאיראן חייבת להתנגד לאיומים הללו. "עלינו להיות חזקים מבחינה מדעית וביטחונית עד כדי כך שנוכל לדלג מעל הסוגיות האלה. האימאם המנוח חומייני אמר בזמנו שאמריקה לא תעז לעשות דבר וראיתם שכך אכן היה. היו בטוחים שאמריקה אינה יכולה לתקוף את איראן כי היא יודעת שבכך ייווצרו קשיים רבים עבורה ועבור האינטרסים שלה. דומה הדבר לכך שהיא לעולם לא תנקוט פעולה טיפשית כמו הטלת סנקציות על ה[[נפט]] של איראן, כי במקרה הזה, מלבד עלייה מטורפת במחיר מוצרי הנפט, גם האינטרסים של אמריקה יהיו בסכנה. אם היא תעז לעשות זאת אנו נסכן את האינטרסים של אמריקה בכל מקום בעולם, הן מבחינה ביטחונית והן מבחינה כלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully