וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: פתיחה חיובית לאחר הירידות מאמש

שרון שפורר

29.3.2006 / 23:29

אלדין מתממשת ב-2% משיא של 9 חודשים. אופטיבייס עולה ב-7%. צ'ק פוינט מאבדת עוד 0.3% לשפל של תשעה חודשים

בוול סטריט נפתח יום המסחר בעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.3% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.3%. בקרב המניות הישראליות מתממשת אלדין ב-1.9% משיא של תשעה חודשים. צ'ק פוינט מאבדת עוד 0.3% ואילו אופטיבייס מזנקת ב-7.2% בתגובה לעסקה בהודו.

סקירת טרום מסחר


"ייתכן שיידרש הידוק מסוים נוסף, כדי למנוע איומים על השגת איזון בין צמיחה בת קיימא לבין יציבות מחירים", הודיע אתמול הבנק הפדרלי בעת פרסום ההחלטה להעלות את הריבית בארה"ב ב-0.25% לרמה של 4.75%, ובוול סטריט התהפכה המגמה והמדדים איבדו כאחוז מערכם בתוך פחות משעה. נכון לאתמול, מצביעים החוזים בבורסת שיקאגו על סבירות של 94% להעלאה נוספת של הריבית במאי לרמה של 5%.


לאחר מכירת החיסול של אתמול, מצביעים היום החוזים העתידיים על עליות של 0.2% במדדי המניות המובילים. ירידות חדות נרשמו אתמול גם בשוק הסולידי והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים טיפסה ב-0.077% ל-4.778%.

בשוקי האנרגיה עולה מחירה של חבית נפט גולמי ב-28 סנט ל-65.79 דולר, לקראת פרסום הנתונים השבועיים על היקף מלאי הנפט והבנזין בארה"ב. אתמול זינק מחיר הנפט בשיעור חד של 3% לשיא של 7 שבועות, ותרם גם הוא לאווירה השלילית בשוקי המניות.

בקרב הישראליות, תנסה צ’ק פוינט להתרומם משפל של תשעה חודשים, אליו נפלה המניה בעקבות ביטול העסקה לרכישת סורספייר והחשש כי מנועי הצמיחה הקיימים של צ'ק פוינט לא מספקים לה בינתיים את האפשרות לחזור ולהציג צמיחה דו-ספרתית בהכנסות. מנגד, המשיכה אתמול אלדין להתחזק והשלימה טיפוס של 31% מתחילת 2006 לשיא של תשעה חודשים.

אופטיבייס דיווחה כי תספק לחברת הטלפון הממשלתית ההודית - MTNL, פתרונות וידיאו דיגיטליים, אשר יאפשרו אספקה של שירותי "טריפל פליי" (טלוויזיה, וידיאו ואינטרנט) באזורי הערים דלהי ומומבאי (לשעבר בומביי). MTNL מייעדת את שירותי ה"טריפל פליי" ל-3.9 מיליון המנויים שלה בדלהי ובמומבאי.

ג’קאדה דיווחה על עסקה גדולה, במסגרתה תספק למשרדי הביטוח הלאומי של ספרד, רשיונות לשימוש בתוכנות האינטגרציה מתוצרתה.

יצרנית המודמים לגלישה מהירה באינטנרט על גבי רשתות הכבלים, טריון של זכי רקיב, צפויה לסבול מסנטימנט שלילי. זאת, לאחר שהודיעה כי היא מצפה לקבל בימים הקרובים מהנהלת נאסד"ק מכתב הדחה מהבורסה, עקב אי-הגשה במועד של הדו"חות הכספיים המורחבים ל-2005. לאחר ההדחה תצטרף טריון למרקורי ברשימת ה"פינק שיטס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully