וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 נשים יכהנו בכנסת ה-17

29.3.2006 / 15:17

לכנסת יכנסו 8 ח"כיות חדשות. נדיה חילו מבטיחה לקדם את הנושאים החברתיים ואסתרינה טרטמן תפעל למיגור האלימות

בכנסת ה-17 יכהנו 17 חברות כנסת – מספר זהה למספר הנשים שנבחרו לכנסת היוצאת. הח"כיות ציפי לבני (קדימה), מרינה סולודקין (קדימה), רוחמה אברהם (קדימה), לימור לבנת (ליכוד), דליה איציק (קדימה), יולי תמיר (עבודה), קולט אביטל (עבודה), אורית נוקד (עבודה) וזהבה גלאון (מרצ) כיהנו בכנסת ה-16 וימשיכו למושב הכנסת הקרוב. הח"כית גילה פינקלשטיין (האיחוד הלאומי-מפד"ל) עשויה עוד להיכנס בעזרת קולות החיילים.

הח"כיות החדשות הן רונית תירוש ועמירה דותן מקדימה; שלי יחימוביץ ונדיה חילו מהעבודה; סופה לנדבר (שהייתה בעבר ח"כית מטעם העבודה), אסתרינה טרטמן וליה שמטוב מישראל ביתנו; ושרה מרום מהגימלאים.

נדיה חילו (עבודה), הובילה את מטה הערים המעורבות במפלגת העבודה, שהוקם השנה בפעם הראשונה בתולדות המפלגה. היא אמרה לוואלה! חדשות, כי לפעילותה בכנסת יהיו כמה פנים: "סדר היום שלי עקבי לזה שהיה בעשרות השנים שבהן אני פעילה כעובדת סוציאלית: חשוב לי לקדם את הנושאים החברתיים וכבר הובלתי מערכות סעד ורווחה ארציות. הנישה השנייה שלי היא מעמד האשה, ולא מדובר רק בעניין של נשים אלא במשבצת חברתית הנוגעת לכלל החברה, הכוללת את חתך הנשים הערביות - חתך חשוב בתוך העשייה שלי.

"שלישית, שיתוף פעולה, שוויון ושילוב האוכלוסייה הערבית בחברה – אני מדברת פחות על דו-קיום ויותר על שותפות ועשייה אמיתית. הגיע הזמן לחדש את הברית בין האוכלוסייה היהודית והאוכלוסייה הערבית. אצל עמיר פרץ אני מזהה אסטרטגיה של שוויון, בפעם הראשונה מאז שהצטרפתי למפלגת העבודה בתקופת רבין".

חילו הוסיפה, כי בכוונתה לפעול לחקיקת חוק חינוך חינם מגיל שנה עד האוניברסיטה וכן לחקיקה חברתית בתחומי הפנסיה ושכר המינימום: "חשוב לי לעשות ולהתמקד בשילוב האזרחים הערבים ובנושא האבטלה, ובמיוחד בחתך האקדמאים, שצריך להעלות את רמת הקליטה שלו במשרדים הממשלתיים".

קונצנזוס נשי חוצה מפלגות

אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו) אמרה לוואלה! חדשות, כי היא תפעל להתאים את סביבת העבודה לנשים, כך שלנשים יהיה קל יותר להתקדם. "אני מאמינה שאם סגנון העבודה ישתנה, נשים יוכלו להתפתח ולהתקדם. למשל, לא לקבוע ישיבות עבודה אחרי ארבע אחר הצהריים אלא אחרי הודעה מוקדמת, כך שהן יוכלו למצוא סידור לילדים.

"בנוסף, אני אפעל למגר את האלימות נגד נשים בתוך המשפחה. כבר לפני 5 שנים יצאתי בקריאה לסגור את המקלטים לנשים מוכות, לא חלילה כדי לפגוע בהן אלא כדי שהמדינה תטפל בתופעה, ולא בתוצאה שלה. אנחנו צריכים לטפל בחומרה בגבר המכה, לא להפוך את האשה לאסירה במקלט".

טרטמן מאמינה שבכנסת ה-17 תגבר הסולידריות הנשית על השיוך המפלגתי. "כבר ישבתי בפאנלים עם נשים ממפלגות שונות, והייתה לי תחושה שלמרות ההבדלים האידיאולוגיים, יש קונצנזוס נשי חוצה גבולות. לצערי, החברה שלנו עדיין שוביניסטית, ומצפה על נשים למלא תפקידים כפולים ומשולשים, כך שהן לא מתפנות לפעילות ציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully