וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה שלחה את ברכותיה לאולמרט ולקדימה

29.3.2006 / 15:04

האיחוד האירופי שלח ברכה רשמית, ראש הממשלה ושר החוץ הבריטים פנו אל אולמרט אישית וגם הצרפתים במברכים. אין תגובה מארה"ב

גורמים שונים באירופה שולחים את ברכותיהם אל משרדו של יו"ר קדימה, אהוד אולמרט, מאז היוודע תוצאות האמת ממרבית הקלפיות בארץ. ראש ממשלת בריטניה, [[טוני בלייר]], היה כנראה הראשון לברך, ואמר כי נצחונה של קדימה עיצב מחדש את המערכת הפוליטית בישראל. בלייר הודיע עוד כי הוא מצפה לפגוש בקרוב את אולמרט כדי לדון בתוכניותיו בקשר לתהליך השלום.

[[האיחוד האירופי]] מסר הודעה רשמית, ובה כתב כי הוא נכון לשתף פעולה עם הממשלה החדשה בישראל במטרה להחיות את תהליך השלום במזרח התיכון. הנציבה לקשרי חוץ באיחוד האירופי, בניטה פררו-ולדנר, בירכה על הבחירות בישראל ואמרה, כי תוצאותיהן חשובות מאוד לישראל, למזרח התיכון ולאירופה.

שר החוץ של [[בריטניה]], ג'ק סטרו, שיגר לאולמרט איגרת ברכה. "אני מברך בחום את אהוד אולמרט ואת מפלגת קדימה על נצחונם בבחירות", כתב סטרו. "בשבועות הקרובים תושבענה ממשלות חדשות הן בישראל והן ברשות הפלסטינית. אני מקווה ששני הצדדים יעשו כל שביכולתם כדי למצוא פתרון קבוע לסכסוך. אני מצפה לפגוש את מר אולמרט בקרוב, ולדון בדרכים בהן נוכל לקדם את תהליך השלום".

שר החוץ של [[צרפת]], פיליפ דוסט-בלאזי, בירך על תוצאות הבחירות בישראל ואמר כי ניצחונה של תנועת קדימה הוא חדשות טובות לשלום. לדבריו, למרות שאהוד אולמרט דוגל בצעדים חד-צדדיים, הוא תמיד הכיר בקיומם של שתי עמים ושל שתי מדינות החיות בשלום ובביטחון זו לצד זו. דוסט-בלאזי אמר עוד כי הוא סבור שעל הקהילה הבינלאומית לדרוש מחמאס להכיר בישראל, ומישראל, לפעול על פי מפת הדרכים, ולא לכפות פתרונות על הפלסטינים.

חוויאר סולנה, הממונה לשעבר על יחסי החוץ באיחוד האירופי, מסר היום כי דיבר עם מ"מ ראש הממשלה ובירך אותו על תוצאות הבחירות בישראל. "עודדתי את מר אולמרט לעשות כל מאמץ להגיע לפתרון של שלום למאבק במזרח התיכון, דרך משא ומתן. הבטחתי לו שהאיחוד האירופי מוכן, כמו תמיד, לתמוך בתהליך הזה", אמר סולנה.

מארצות הברית,האו"ם וגורמים נוספים בעולם עדיין לא הגיעה כל תגובה לתוצאות הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully