וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערבי בריטי העצור בעיראק לא ישוחרר

רויטרס

29.3.2006 / 14:25

בית משפט בלונדון דחה את עתירתו של חילאל אל-ג'דה, שמוחזק בידי כוחות בריטניה בעיראק מאז 2004 בחשד למעורבות בטרור

בית משפט בריטי דחה היום עתירה של חשוד ב[[טרור]], שערער על מעצרו ללא אישום בידי הכוחות הבריטיים בדרום [[עיראק]].

חילאל עבד אל-ראזק עלי אל-ג'דה, אב לארבעה המחזיק באזרחות כפולה – בריטית ועיראקית – מוחזק במעצר מאז 2004 וטענתו היתה כי זכויות האדם שלו נפגעו.

אולם בית המשפט לערעורים בלונדון פסק, כי מדיניות המעצרים של הכוחות הבריטיים לגבי חשודים בטרור היא חוקית ועומדת בתנאי המנדט של מועצת הביטחון של האו"ם.

"הסוגיה העומדת בפנינו היא, האם יש לאפשר למר אל-ג'דה גישה לבית משפט, שבו יוכל להשיב על אישומים נגדו ולבחון את הראיות נגדו בפני חבר שופטים עצמאי", כתב השופט הנרי ברוק וסיכם: "הוכח לשביעות רצוני שאין לו זכות כזו".

ברוק הסביר בפסק דינו כי אל-ג'דה אינו "מוחזק באופן שרירותי ב'חור שחור' חוקי, וזאת בניגוד לעצורים בגואנטנמו". השופט ציין כי עובדה היא שלאל-ג'דה היתה אפשרות לערער על חוקיות מעצרו באמצעות מערכת המשפט הבריטית.

משרד ההגנה הבריטי בירך על הפסיקה, שאישרה פסיקה קודמת מאוגוסט שעבר. "הכוח לעצור אדם אינו מופעל בקלות דעת. הוא מופעל בצמצום ורק כאפשרות אחרונה", נאמר בהודעת המשרד.

אל-ג'דה, שעתר להשיבו לביתו בלונדון, טוען כי נסע ל[[בגדד]] ב-2004 כדי לפגוש את האשה החדשה ששידכו לו, והוא מכחיש כל מעורבות בטרור. הוא נעצר על ידי כוחות ארה"ב, שהעבירו אותו לידי הבריטים. משרד ההגנה של בריטניה טוען כי הוא חשוד בהשתייכות לארגון טרור ובמעורבות בהתקוממות בעיראק, וכי סיפק לבית המשפט ראיות לטענה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully