וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ' החקלאות הקצה עובדים זרים ע"פ נתונים שגויים

29.3.2006 / 14:00

לטענת איגוד מגדלי הפרחים, פקידי המשרד לא בדקו כראוי את הבקשות לעובדים זרים ו"גרמו לעיוותים ולפגיעה באלפי חקלאים"

משרד החקלאות מקצה עובדים זרים לחקלאים על סמך נתונים שגויים, בניגוד להבטחתם של שר החקלאות, [[זאב בוים]], ומנכ"ל המשרד, יוסי ישי, לפעול לתיקון הליקויים. כך טוען מזכיר איגוד מגדלי הפרחים, אברהם דניאל. לדבריו, בהקצאות העובדים לשנת 2006 נפלו פגמים רבים "שגרמו לעיוותים בלתי נסבלים ולפגיעה באלפי חקלאים".

לדברי דניאל, העיוותים בהקצאת העובדים הזרים לחקלאות נובעים מכך שפקידי המשרד לא בדקו כראוי את הבקשות שהגישו החקלאים. כך למשל, על פי נתוני ההקצאות נוספו בשנה האחרונה 700 חקלאים חדשים. בנוסף לכך, דיווחו חלק גדול ממגישי הבקשות על הגדלת המשקים.

מצירוף הבקשות לעובדים זרים עולה שהחקלאות בישראל גדלה בעשרות אחוזים בשנה אחת. "כל מי שמכיר את החקלאות יודע שזה אינו המצב", אומר דניאל. "חמור ביותר שהמשרד שאמור לנווט ולנהל את החקלאות בישראל מתנהל בצורה כה רשלנית, בלי נתוני אמת ובלי פיקוח".

כתוצאה מהצטרפות החקלאים החדשים, החליט משרד החקלאות לקצץ לכל חקלאי בהקצאות החדשות 30%-60% מהעובדים המגיעים לו. לדברי דניאל, "הניפוח המלאכותי של המספרים גורם לכך שמי שמסר נתוני אמת יקבל פחות עובדים מבשנה שעברה, דבר שיביא לסגירת משקים".

בדיקה מעמיקה של נכונות הנתונים

חברי איגוד מגדלי הפרחים קיימו בחודש ינואר הפגנה מול משרד החקלאות. בפגישה שנערכה עם שר החקלאות, זאב בוים, ועם מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, סוכם שעד לחודש מאי לא יוקצו עובדים על פי ההקצאה החדשה ותקופה זו תשמש לשמיעת עררים של חקלאים על כמות העובדים שהוקצתה להם. בניגוד לסיכום, החלו פקידי משרד החקלאות לממש את ההקצאה החדשה ותהליך שמיעת העררים כלל לא החל.

דניאל אמר שאיגוד מגדלי הפרחים מצפה ממשרד החקלאות לבטל את הקצאת 2006 ולהותיר את ההקצאה הישנה בתוקף לשנה נוספת. במהלך שנה זו יוכלו אנשי המשרד לבצע בדיקה מעמיקה של נכונות הנתונים שבידם. הוא הודיע שבכוונתו לפנות למבקר המדינה על מנת שיתחיל בבדיקה מעמיקה של אופן הקצאת העובדים הזרים בחקלאות.

ממשרד החקלאות נמסר למערכת וואלה! חדשות, כי "משרד החקלאות מקצה את העובדים הזרים לשנת 2006 בהתאם למפקד החקלאות שבוצע בסוף שנת 2005. מפקד החקלאות מסתמך על הצהרת החקלאי, אישור רו"ח, דיווח למס הכנסה ואישור מחב' הייצוא, במקרה שהחקלאי יצואן. בנוסף לכך בוצעו חתכים ובדיקות של הנתונים על מנת לאתר את הסטיות הקיימות בשוליים. גם צוותי פיקוח של המנהלה לעובדים זרים במשרד התמ"ת מקיימים ביקורות על הדיווח.

"היו מספר מקרים שאותרו כדיווח עודף. המקרים נבדקו והעובדים נלקחו מהחקלאי. כל העובדים שההיתר בגינם בוטל עקב דיווח עודף, מוקצים בשנית לחקלאים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully