וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מדגישים את ניצחונה הדחוק של קדימה

רחביה ברמן

29.3.2006 / 12:57

הדבר נכון בעיקר באירופה. בבריטניה ובחלק מעיתוני ארה"ב הסתפקו בהכרזה על ניצחונה של קדימה ובתיאור כוונותיה לעתיד

הבחירות בישראל פותחות את מדור החדשות העולמיות כמעט בכל כלי התקשורת המרכזיים באירופה ובארה"ב, וביותר מאחד מהווה ניצחונה הדחוק של מפלגת קדימה את הסיפור הראשי.

העיתונים הבריטיים (גרדיאן, לונדון טיימס, טלגרף) נוקטים גישה פשטנית משהו בכותרת ובמשנה, עם הכרזות על ניצחון קדימה וכוונתה העקרונית לבצע נסיגות מהשטחים. גם רוב העיתונים האמריקאיים מסתפקים בכך, ורק שני הכוכבים – הניו יורק טיימס והוושינגטון פוסט – מסתכלים קצת מעבר למובן מאליו. ה"טיימס" קובע בכותרת כי "המצביעים בישראל תמכו במפלגות המחויבות לנסיגה", אולם מציין בכותרת המשנה, כי "התמיכה באולמרט התבררה כפושרת", וה"פוסט" ברור יותר, ואחרי הכותרת הסתמית "קדימה מכריזה על ניצחון בישראל", קובע בכותרת המשנה כי "שיעור ההצבעה הנמוך משאיר את מפלגתו של ראש הממשלה בפועל עם מנדט לא ברור בנוגע לתוכנית הגבולות".

רבים מן העיתונים האירופים עושים עבודה טובה יותר בניתוח המצב. לה פיגארו הצרפתי מכריז בכותרת עצמה על "ניצחון דחוק לקדימה, התחזקות לעבודה, מפלה לליכוד". הליבראסיון הצרפתי מכריז גם הוא על "ניצחון דחוק ליורשי שרון". לה-מונד הצרפתי, שאתמול חרג מהמגמה הכללית כשהתמקד באבטחה הכבדה לקראת הבחירות, שוב הפתיע כשכבר הסתכל קדימה והצהיר בכותרת: "הפלסטינים דוחים את תוכנית ההתנתקות של קדימה".

הקוריירה דלה סרה מכריז על "ניצחון לקדימה, אבל מוגבל", ובמשנה מסביר שגם יחד עם העבודה עדיין אין לקדימה מספיק מנדטים לקואליציה. גם העיתונים הספרדיים, "אל מונדו" ממדריד ו"אל פריודיקו" מברצלונה, מדגישים כי ניצחונה של קדימה הוא "דחוק" ו"מינימלי".

אתרי רשתות הטלוויזיה המובילות (CNN, BBC, פוקס) נוקטים את הגישה הפשטנית, ומכריזים בכותרת ובמשנה על ניצחון קדימה ותוכניותיו של אולמרט – "פותח את הדלת למו"מ", "נודר להמשיך בדרכו", "אולמרט: זמן לפעולה". את הקשיים שיעמדו בדרכו הם משאירים למורד הכתבות.

רוב מוחלט של האתרים מדגישים את המפלה הסוחפת שנחל הליכוד, והגרדיאן מפלח מגזרים וקובע כי "המהגרים החדשים תמכו בקיצונים".

אין ספק שראש הממשלה הבא של ישראל ייהנה יותר לקרוא את העיתונים הבריטיים, ואת אלה השטחיים יותר בארצות הברית, אבל העיתונות האירופית נותנת מושג טוב בהרבה על הקשיים שיעמדו בפניו, בבואו להגשים את המדיניות שהיא הסיבה היחידה לקיום מפלגתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully