וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון קרא לחייב בדיקות איידס במדינות בעייתיות

רויטרס

29.3.2006 / 11:45

נשיא ארה"ב לשעבר סבור שמדינות עם שיעור הדבקה גבוה צריכות לבדוק את כולם. התנה זאת בהיעדר אפליה ונגישות לתרופות לחולים

נשיא ארה"ב לשעבר, [[ביל קלינטון]], הביע אתמול תמיכה בבדיקות חובה ל[[איידס]] במדינות בעלות שיעור נשאים גבוה. קלינטון התנה את הצעתו בכך שאותן מדינות רוצות בכך בעצמן, שהן תוכלנה להבטיח שלא תהיה אפליה נגד חולים, ושיספקו לחולים גישה מלאה לתרופות מצילות חיים.

בקרב פעילים למען חולי איידס, רעיון בדיקות החובה נתפש כשלילי בגלל החשש מאפליה נגד נשאי נגיף ה-[[HIV]], הגורם למחלה, ובגלל היעדר הנגישות לתרופות. אולם קילנטון אמר שבארצות שבהן אין אפליה נגד חולי איידס ושבהן יש גישה לתרופות, יש לשקול הנהגת בדיקות חובה. "אני חושב שצריכה להיות חשיבה מחודשת לגמרי בנושא בקהילת האיידס, ושצריך לדחוף את העניין הזה ברצינות".

על פי ההערכות, 40 מיליון בני אדם ברחבי העולם חיים עם נגיף ה-HIV או עם מחלת האיידס המלאה, אולם רבים אינם יודעים שנדבקו. "כעת אנו יכולים להציל חיים של אנשים ואנחנו יכולים להפחית את הסטיגמה. אין שום דרך שבה נוכח להפחית את התפשטות המגיפה הזו בלי יותר בדיקות, מפני ש-90% מהאנשים שנושאים את נגיף ה-HIV לא יודעים את זה", אמר קלינטון.

קלינטון, שהקרן שייסד עובדת על הבאת טיפול רפואי איכותי ותרופות זולות יותר לסובלים מן המחלה בארצות עניות, אמר שהשנה תהפוך לסוטו למדינה הראשונה בעולם שתנהיג בדיקות חובה לכל.

לדברי קלינטון, הוא רואה ב[[לסוטו]] מבחן לרעיון לפיו בדיקות מהירות, בעלות של 49 עד 65 סנט אמריקאיים כל אחת, ואספקת תרופות סדירה יוכלו להפחית את שיעור ההידבקות, העומד כיום על 27%, במדינה שבאפריקה הדרומית. תקציב של 100 מיליון דולר יוכל לממן 200 מיליון בדיקות.

"כל הרעיון הוא להתייחס לזה כאל בעיה של בריאות הציבור, ולא כאיזה מקור לבושה וחרפה, ולהשאיר כמה שיותר אנשים בחיים", הסביר קלינטון. הוא הסביר שהמטרה הראשונה היא להפסיק את שיעור ההידבקות, והשנייה היא להשאיר כמה שיותר אנשים בחיים. "אני אתמוך בכל דבר שישיג את המטרות הללו", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully