וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום בחירות ברשת

אדר שלו

29.3.2006 / 9:11

מדגמי האינטרנט הקטנים: הבלוגרים נוטים חזק שמאלה, הסקר הטלפוני של אתר הימין רוטר.נט נוטה חזק ימינה

המדגמים האמיתיים, כבודם במקומם מונח (למרות שאף אחד מהם לא חזה את תוצאות האמת המדויקות) אבל המדגמים הקטנים יותר שנערכו ברשת מעניינים לא פחות. במיני-מדגם שנערך בבלוג של יובל דרור, "מאבד תמלילים", הצביעו 209 איש, בלי יומרה לחזות מה שיתרחש בתוצאות האמת. מתוכם 40% למפלגת העבודה ו-16% למרצ. למרות הנטייה השמאלית קדימה נמצאת במקום השלישי עם 11% מהקולות. עלה ירוק קיבלה, מעבר לכל ציפיותיה, 7% מהקולות.

מהצד השני של המתרס, אתר החדשות הימני רוטר.נט ערך מדגם טלפוני בעזרת 34 מתנדבים, שגוייסו בפורומים של האתר. הסקר נערך בקרב 2002 איש (היקף גבוה גם מזה של חלק מהעיתונים הגדולים), תוך השמטת מי סירב לענות בחישוב הסופי, והגיע לתוצאות הפוכות: 29 מנדטים לקדימה ו-21 לעבודה. ההפתעה היא בתחזיות לגבי ליכוד, שלפי רוטר.נט אמור היה לקבל 20 מנדטים. הסקר, כך נכתב, לא נערך בקרב גולשי האתר, אלא טלפונית ובכל רחבי הארץ.

עצוב, אז צוחקים

בבלוג "עיקר החדשות" של Binky, שמציג איורים סאטיריים, מופיע איור לסיום: הישראלי המצוי מגיש מעטפה עמוסה פתקיות למשגיחים בקלפי. הם מעירים לו שהוא שם פתק אחד מכל סוג במעטפה. ישראל ישראלי משיב, "מה זה משנה? ממילא כולם אומרים בבדיוק אותו הדבר". הבלוגר Gyuval מציע למפלגת הגימלאים לחוקק חוק חדש לפיו אסור להפריע בין 2 ל-4. יש גם סטיקר - "מושחטים, נמאסתם".

אורי דן פירסם קריקטורת פלאש על רכבת הבחירות שמגיעה לתחנה הסופית, אבל הקטר, שרון אינו.

המפסידים מגיבים ברשת

בפוליטינט, שאוסף פוסטים בנושאים פוליטיים מכל קצוות הבלוגוספירה, עוסקים בעלייה המטאורית של הגימלאים. בבלוג של חנן כהן ברשימות מופיע גרף לדוגמא, שמייצג תופעה רווחת ברוב המדגמים - את הגימלאים, למרות 7 המנדטים, שמים בקצה הגרף לצד המפלגות הקטנות שבקושי חוצות את אחוז החסימה.

עו"ד ליאור פרי, שהיה מועמד מטעם עלה ירוק כתב בבלוג שלו בישראבלוג פוסט סיום והודה שהגימלאים שיחקו אותה, בעוד עלה ירוק חוותה כישלון מהדהד. דב חנין, מקום שלישי ברשימת חד"ש, פירסם בבלוג שלו את מספר הטלפון וענה על שאלות לגבי עמדות המפלגה בנושאים השונים, בין השעות 16:00-18:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully