וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שאיבת היתר - הזנחה פושעת של איכות המים"

תמר נהרי

15.7.2001 / 16:34

כך אמר נציב המים לשעבר, דן זסלבסקי, בפני ועדת החקירה הפרלמנטרית למשק המים; טען: שאיבת היתר הוגדלה במשך השנים; בתוך חודש: דו"ח ביניים של הוועדה, כולל המלצות לביצוע מיידי

ועדת החקירה הפרלמנטרית לבדיקת משבר משק המים תפרסם בתוך חודש דו"ח ביניים שיכלול המלצות ליישום מיידי כדי למנוע החמרה נוספת במשבר המים - כך הוחלט היום בישיבתה החמישית של הוועדה. בישיבה היום השתתף פרופסור דן זסלבסקי, שכיהן כנציב המים כשנה בתחילת העשור הקודם.

זסלבסקי האשים בדברו בפני הוועדה כי "היתה הזנחה פושעת של איכות המים כתוצאה משאיבת יתר". לדבריו, שאיבת יתר של מים החלה כבר בשנות ה-60, בהנחה שתופסק עם היכנסו של המוביל הארצי לשימוש. בפועל, המשיך זסלבסקי, לא הופסקה שאיבת היתר אלא הוגדלה. לאחר שהתברר בשנת 1996 כי יש שאיבת יתר, כונסה ישיבה עם נציב המים דאז, מאיר בן מאיר, שהבטיח שעד שנת 2010 לא יחסרו מים בישראל, וזאת למרות גידול של 40 מיליון קוב בכל אחת מ-13 השנים האחרונות.

זסלבסקי הציע להתחיל מיד בהתפלה של 500 מיליון קוב לשנה. "מים צריכים להיות בגדר משאב בסיסי שצריך להיות חופשי לשימוש לכלל האוכלוסיה, הן בחקלאות ובתעשיה והן בצריכה הביתית", אמר. הנציב לשעבר המליץ להפקיד את הטיפול במשק המים בידי מומחים, ולהוציאו מידי פקידי האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully