וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביבי הביתה

מיכל מירון-שקד

28.3.2006 / 23:45

מיכל מירון שקד ראתה את נתניהו מבטיח שהוא לא הולך לשום מקום אחרי שריסק את מפלגתו וחוששת מהימין החדש של ליברמן

רק מחר בבוקר נדע מה הן תוצאות האמת, ורק תוצאה אחת נראית בשעה זו ברורה ממש: הליכוד התרסק, ביבי נתניהו צריך ללכת הביתה, לתמיד.

ביבי נתניהו עשה הערב לתנועה שלו מה שאהוד ברק עשה לעבודה: מעך אותה, ניצל וזרק אותה לכלבים. התרסקות הליכוד הערב הזה היא בעצם עוד ניצחון של האג'נדה החברתית של עמיר פרץ. חברי מרכז הליכוד, שהעדיפו את נתניהו והאנגלית שלו על סילבן שלום וניסיונו לדמות את האג'נדה החברתית, שילמו הערב מחיר כבד: הם צנחו והתרסקו לשאול תחתיות הפוליטיקה הישראלית.

היום הזה ירשם בתולדות הישוב כיום בו נמחק הליכוד מעל המפה הישראלית ופינה את הדרך לימין החדש, הימין הרוסי, הימין של אביגדור ליברמן.

בליכוד התחילו במחול החרבות השלופות כבר במהלך היום, כאשר הלכו והתבררו התוצאות. גדעון סער הודה הערב שאכן, זוהי "מכה קשה מאוד. למעשה, המכה הכי קשה שקיבל הליכוד מאז הקמתו. אני מצפה מכל ההנהגה להירתם למלאכה של שיקום התנועה. נתניהו נבחר רק לפני שלושה חודשים בתקופה מאד קשה".

נתניהו הופיע הערב במטה הליכוד כדי לנסות לאסוף את השברים. "אנחנו ניסינו להציל את המדינה" אמר האיש שבגללו הוקמה כאן מפלגת הפנסיונרים. "אנחנו יודעים שהדרך שלנו היא הדרך הנכונה," אמר ביבי. "אנחנו לא מתכופפים".

אבל האמת היא, שנתניהו עדיין לא לוקח אחריות, והמילים 'התרסקות הליכוד' לא יושבות לו עדיין טוב על הכתפיים: "אני מתכוון להמשיך בדרך שרק התחלנו בה", אמר האיש, והתקבל במחיאות כפיים.

למעשה, אין שום סיבה לצהלה במטה הליכוד. מי שמקווה שתהיה לליכוד תקומה, מבין שנתניהו לא יכול להיות חלק מהתהליך הזה שכן הוא הוא הגורם להתרסקות הליכוד הערב. ההתרחקות של מס' 1 בליכוד, ממספר 2 שלו, סילבן שלום, היתה רק תחילת הנפילה.

גורלו האישי של נתניהו לא ממש מעניין. מה שמעניין, וגם מצער, הוא שבנפילתו ציווה הליכוד את הדרך לימין הרבה יותר קיצוני, הימין הרוסי של אביגדור ליברמן שכבר אמר הערב את המשפט החשוב ביותר בבחירות האלה: "בבחירות הבאות אנחנו נהיה מפלגת השלטון". תזכרו את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully