וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלפי 179 - הצפון הישן של ת"א

דוריה למפל

28.3.2006 / 19:25

דוריה למפל, ליכודניקית בת ליכודניקית, חזרה לבי"ס בו התווכחה בלהט עם כל השמאלנים ושלשלה פתק של מרצ

זו לא ההצבעה הראשונה שלי, אך זו הפעם הראשונה שאני מצביעה בביה"ס שלי, שכל כך מזוהה אצלי עם פוליטיקה ועם רגשות שאופפים אותך כשאתה מאמין בדרך מסוימת. השנים בביה"ס הצפון תל אביבי שלי התאפיינו בעיקר בשוני שבלהיות הליכודניקית היחידה (כמעט) בים של שמאלנים. עד כיתה י"ב לא הפסקתי להתווכח ולדבר בשבחם של המתנחלים וא"י השלמה.

היום חזרתי לאותו בי"ס, הפעם כדי להצביע. יד ביד עם האמא הליכודניקית שלי, פסעתי אל הקלפי, כדי להצביע מרצ. מה למרצ ולליכוד? גם אני שואלת.

ביה"ס התמלא בכרזות, ופליירים כיסו את הרצפה. נראה היה כאילו דווקא אתמול התנהלה כאן תעמולה תוססת שאנשיה שכחו לנקות אחריהם. סביבי היו פרצופים מוכרים מהשכונה, שמאלנים "יפי נפש" כמוני, מסתבר. לא היה צורך להמתין בתור, אנשי ועדת הקלפי קיבלו את פנינו בארשת עייפה, רצינית ומנומסת. לא ממש תחושה של "חג הדמוקרטיה" אם תשאלו אותי.

אמי האהובה, ששנתה נודדת מאז שמעה על כוונתי להצביע לשמאל, ביצעה מאמץ אחרון להחזיר אותי בתשובה. כשפסעתי לקלפי נתניהו וביילין ניהלו בראשי ויכוח סוער. כצפוי, נתניהו נתן הופעה טובה יותר, אבל את הקול שלי הוא לא קיבל. בקלפי התגלתה אלי הסיטואציה הסמלית ביותר למצבי, כשאת הפתק של מרצ הקיפו הפתקים של ישראל ביתנו, ליכוד וחרות. למרות שמניסיוני אמא תמיד צודקת, הרגשתי שלראשונה, בחרתי את הבחירה הצודקת והחכמה בעיני, גם אם יתברר שטעיתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully