וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בוול סטריט: צ'ק פוינט בשפל של 9 חודשים

עומרי כהן

28.3.2006 / 23:04

הפד העלה את הריבית ל-4.75%. אם סיסטמס איבדה 2.7% על רקע אזהרת רווח של המתחרה לקסאר. און טראק נפלה 13.5% ביומיים

בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי החדש, אותת היום למשקיעים כי הוא אינו צפוי לסיים בקרוב את גל העלאות הריבית בארה"ב ושלח את בורסות וול סטריט לירידות שערים, לאחר עליות קלות במרבית יום המסחר. מדד נאסד"ק ירד ב-0.5% ל-2,304 נקודות ומדד דאו ג'ונס איבד 0.9% ל-11,154 נקודות. במקביל, נרשמו ירידות חדות גם בשוק הסולידי והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים טיפסה ב-0.077% ל-4.778%. מחיר הנפט הגולמי זינק בשיעור חד של 3% לשיא של 7 שבועות - 66.07 דולר, ותרם גם הוא לאווירה השלילית בשוקי המניות.


בפעם ה-15 ברציפות העלה היום הבנק הפדרלי המרכזי את הריבית בארה"ב ב-0.25% לרמה של 4.75%. בהודעה לתקשורת שב וכלל הפד את נוסח ההודעה מינואר, לפיו "ייתכן שיידרש הידוק מסוים נוסף כדי למנוע איומים על השגת איזון בין צמיחה בת קיימא לבין יציבות מחירים".

בוול סטריט פירשו את הדברים, כהכנה להעלאות נוספות של הריבית והחוזים על הריבית הפדרלית (fed funds futures) כבר משקפים סבירות של 94% להעלאת הריבית לרמה של 5% בחודש מאי, אשר לא תהיה כנראה האחרונה.

קודם לכן, דווח כי מדד בטחון הצרכנים בארה"ב זינק במארס לשיא של כמעט ארבע שנים, על רקע הצמיחה בשוק התעסוקה האמריקאי ושיפור בשכר. המדד, שאותו מפרסמת חברת המחקר קונפרנס בורד, עלה החודש לרמה של 107.2, לאחר שנפל בינואר לרמה של 101.7 נקודות. בוול סטריט ציפו לעלייה קלה בלבד של 0.3 נקודות.

סיפורים גדולים לא נרשמו היום בקרב המניות הישראליות. ספקית פתרונות האבטחה, אלדין, טיפסה בעוד 1.3% לשיא של תשעה חודשים - 22.5 דולר - והשלימה זינוק של כ-31% מתחילת השנה. מנגד, איבדה הנציגה הישראלית הבכירה במגזר אבטחת המידע, צ’ק פוינט, עוד 1.7% ל-19.7 דולר, וירדה אל מתחת לרמה של 20 דולר - לראשונה מאז יוני אשתקד.

את הזינוק של אלדין, יש לייחס אולי לציפיית השוק לתוצאות טובות שתציג החברה ברבעון הראשון של 2006, לאחר שני רבעונים מאכזבים. מנגד, עשויה צ'ק פוינט להמשיך ולהציג צמיחה חד-ספרתית בהכנסות, בעקבות ביטול העסקה לרכישת חברת סורספייר האמריקאית, אשר היתה אמורה לספק לצ'ק פוינט מנוע צמיחה חדש.

אם סיסטמס ירדה ב-2.7% ל-26.2 דולר, בתגובה לאזהרת רווח שפירסמה אחת ממתחרותיה הגדולות בשוק מוצרי הפלאש, לקסאר (סימול: LEXR). לקסאר הזהירה כי הכנסותיה ברבעון הראשון הסתכמו בטווח של 130-100 מיליון דולר - נמוך בהרבה מממוצע תחזיות האנליסטים להכנסות של כ-200 מיליון דולר. על רקע ההכנסות הנמוכות, צופה לקסאר הפסד רבעוני נקי של 30-22 מיליון דולר.

לקסאר לא פירסמה את הסיבה לחולשה במכירות ובוול סטריט העדיפו המשקיעים לשמור על זהירות, על רקע האפשרות לחולשה כללית בשוק. זאת למרות האפשרות השנייה, לפיה מכירות חלשות של לקסאר עשויות דווקא להצביע על מכירות חזקות יותר של אם סיסטמס והמתחרה הגדולה סנדיסק (סימול: SNDK), שירדה היום ב-1.3%.

אלון USA (סימול: ALJ) חתמה על הסכם לרכישת 55 חנויות נוחות ותדלוק באל-פאסו, טקסס, תמורת 30 מיליון דולר במזומן, ומנייתה עלתה בתגובה ב-1.9% ל-24.4 דולר. בנוסף, תיטול על עצמה אלון את חובות החנויות בהיקף של כ-7 מיליון דולר.

אן.די.אס דיווחה על חוזה חדש בסין, במסגרתו תספק למפעילת הטלוויזיה בכבלים הגדולה בעיר גואנגדז'ו - GZCATV, פתרונות גישה מותנית לשידורי טלוויזיה דיגיטלית בתשלום. ל-GZCATV יותר מ-2 מיליון מנויים והיא מחזיקה בנתח של כ-70% משוק הטלוויזיה של גואנגדז'ו. למרות החוזה, איבדה אן.די.אס 1.9% ל-50 דולר.

מנייתאון טראק, המתמחה בפיתוח כרטיסים חכמים ללא מגע ומערכות תדלוק אוטומטיות, איבדה עוד 7.1% ל-12.9 דולר והשלימה ירידה דו-יומית של 13.5%, לאחר שדיווחה אתמול על הפסד של 2.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2005

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully