וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א החייתה את משימת חקר האסטרואידים

רויטרס

28.3.2006 / 10:03

בניית רכב החלל "השחר" בוטלה בשל חריגות תקציב ובעיות טכניות, אבל המדענים עתרו ונאס"א הסכימה להשקיע עוד כמה מיליונים בפרויקט

סוכנות החלל האמריקאית, [[נאס"א]], הודיעה אתמול על חידוש מזימתה לחקור שניים מה[[אסטרואידים]] הגדולים ב[[מערכת השמש]], שבועות בלבד לאחר שהמיזם נגנז בשל בעיות תקציביות.

סוכנות החלל הודיעה מוקדם יותר החודש על ביטול משימת "השחר" (Dawn), שנועדה לשגר רכב חלל שיטוס במסלול מסביב לאסטרואידים וסטה וקרס, רוב לחצי שנה לאחר שהמשימה הוקפאה בשל חריגות תקציב ובעיות טכניות. עלות המשימה מוערכת כעת ב-446 מיליון דולר.

נאס"א החליטה לבחון מחדש את ביטול המשימה לאחר שמעבדת הינע הסילון, שניהלה את הפרויקט, עתרה בנושא. עוזר מנהל נאס"א רקס גרבדן, שהוביל את הבדיקה, אמר כי צוות המשימה השיג התקדמות משמעותית בתיקון הבעיות. "תמיד יש מכשולים די גבוהים, ונראה שצוות "השחר" מוכן להתמודד עמם ולהתגבר עליהם", אמר גרבדן.

המשימה מיועדת כעת לשיגור ביולי 2007. התקציב המקורי עמד על 373 מיליון דולר, אולם נאס"א תשקיע 73 מיליון דולר נוספים כדי לשגר את רכב החלל, במקום להוציא 14 מיליון על ביטול המשימה.

רכב החלל "השחר", המונע במננוע [[קסנון]], יהיה הראשון שיקיף את האסטרואידים וסטה וקרס, הנמצאים בחגורת האסטרואידים שבין מאדים לצדק. שני האסטרואידים נוצרו, על פי ההשערה, בחלקים נפרדים של מערכת השמש לפני כ-4.5 מיליארד שנים, וחקירתם עשויה להוביל למידע חדש על האופן שבו נוצרו השמש וכוכבי הלכת.

"השחר" מיועד להגיע לאסטרואיד וסטה ב-2011, וכעבור ארבע שנים לעבור לקרס. ביטול המשימה עורר זעם בנאס"א. משימה זו היתה אחת ממספר משימות שבוטלו כדי לפנות תקציב לחידוש הטיסות המאוישות לירח בעשור הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully