וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר אזרח אפגני שנכלא משום שהתנצר

רויטרס

28.3.2006 / 9:35

עבדול רחמן התנצר לפני 15, וחזר לאפגניסטן אחרי ששלטון הטאליבן נפל. הוא גילה שגם בלי טאליבן, עדיין יש במולדתו כפיה דתית

אפגני שהמיר את דתו ל[[נצרות]], וניצב בשל כך בפני אפשרות של גזר דין מוות, שוחרר מכלאו היום. שחרורו של עבדול רחמן, שהואשם בכפירה באיסלאם על פי חוקי ה[[שריעה]] (שעודם תקפים ב[[אפגניסטן]]), הושג בעקבות זעקה שקמה במערב על הפגיעה בחופש הדת של האיש.

"אני יכול לאשר שהוא שוחרר", אמר שר המשפטים האפגני, סרוואר דניש. "הוא לא נמצא במעצר. אני לא יודע אם הוא עם משפחתו או איפה הוא, אבל הוא זוכה". דניש סירב להגיב על הנימוקים החוקיים לשחרורו של רחמן.

מוקדם יותר הודיע בכיר משפטי כי רחמן הועבר מהכלא המרכזי בבירה קאבול אל מתקן רפואי, שם יעבור סדרה של בדיקות פסיכיאטריות. ממשלת אפגניסטן, הנתמכת על ידי מדינות המערב, חיפשה בשבוע האחרון מוצא מן הסבך, שיאפשר הן להיענות לדרישה המערבית לשחרר את הנאשם ובו בזמן לפייס את אנשי הדת המשפיעים במדינה, שדרשו להענישו לפי חוקי ה[[איסלאם]].

דובר שגרירות [[ארה"ב]] בירך על השחרור, ואמר כי סידורים להבטיח את רווחתו של רחמן מנוהלים באופן פרטי.

רחמן המיר את דתו לנצרות בזמן שעבד בשירות ארגון סיוע לפליטים אפגנים בפקיסטן, לפני 15 שנה. לאחר מכן הוא התגורר בגרמניה, ושב למולדתו לאחר הפלת שלטון ה[[טאליבן]]. הוא נעצר לאחר שקרוביו סיפרו לרשויות על התנצרותו, בעקבות חילוקי דעות בנוגע למשמורת על שתי בנותיו.

קבוצה של אנשי דת ופוליטיקאים שמרנים, ביניהם ראש ממשלה לשעבר, הזהירו כי ממשלו של הנשיא חמיד קרזאי מסתכן בהתקוממות כללית אם רחמן ישוחרר. אתמול צעדו כאלף מפגינים זועמים בעיר מזאר א-שריף וקראו "מוות לאמריקה" ו"מוות לכופר עבדול רחמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully