וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה ההצבעה בבחירות לכנסת ה-17

28.3.2006 / 7:00

5,014,622 בעלי זכות הצבעה יוכלו לממש את זכותם ב-8,280 קלפיות. המועמדים ילחמו על הקולות עד הרגע האחרון. בשעה 10:00 יפורסם שיעור ההצבעה עד כה

הבחירות לכנסת ה-17 נפתחו הבוקר בשעה 7:00. 5 מיליון ו-14 אלף בעלי זכות בחירה יכולים לממש את זכותם ב-8,280 קלפיות, מהן 1,336 נגישות לנכים. מספר בעלי זכות הבחירה גדול ב-200 אלף מזה של בחירות 2003.

לא כל הקלפיות בארץ נפתחו כסדרן הבוקר. באשקלון, בצפת ובאזור חיפה נפתחו קלפיות רבות באיחור, חלקן בשל איחוד הגעת אנשי ועדת הקלפי. בשעה 09:00 עוד נרשם עיכוב בפתיחת 16 קלפיות אולם כעבור ארבעים דקות מסרו בוועדת הבחירות כי כל הקלפיות נפתחו.

ההצבעה תימשך עד 22:00 בקלפיות הגדולות, ועד 20:00 בערב בקלפיות קטנות, שגם יפתחו מעט מאוחר יותר - ב-8:00 בבוקר.

199 [[קלפי]]ות הוצבו בבתי חולים ברחבי הארץ, עבור החולים והצוות הרפואי. בקול ישראל, דווח כי בתי החולים יפעלו במתכונת שבת. גם בבית סוהר ובתי מעצר יוצבו קלפיות - 50 במספר.

יומם של המועמדים

בניגוד למרבית עם ישראל, שלושת המועמדים לראשות הממשלה יעבדו במשך כל היום בלשכותיהם. ממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הצביע בקלפי הקרובה לביתו בירושלים, בשעה 7 בבוקר. משם המשיך ללשכתו שבמשרד התמ"ת, ממנה ירכז את מאמצי הרגע האחרון להגדיל את מספר הקולות שתקבל מפלגתו. לאחר סגירת הקלפיות ישוב אולמרט לביתו, על מנת לצפות בתוצאות המדגם עם משפחתו, ואם הסקרים יתממשו, וקדימה תנצח, משם ימשיך לנאום הניצחון בנווה אילן.

שני המועמדים האחרים, בנימין נתניהו ועמיר פרץ, ינהלו סדר יום דומה. הם יצביעו בקלפיות הקרובות למקום מגוריהם, אך משם ימשיכו בניסיון לשכנע כמה שיותר מצביעים לצאת מהבית ולהצביע עבורם.

מספר שתיים ברשימת קדימה לכנסת, שמעון פרס, הצביע ב-8:00 בבוקר בקלפי הסמוכה לביתו, בבית הספר "ארזים" ברמת אביב. בקול ישראל דווח, כי פרס אף הצביע לקלפי המדגם של הערוץ הראשון ואמר, כי הוא אינו מאמין גדול במדגמים.

הרב עובדיה יוסף הצביע בקלפי בירושלים ואמר, כי מצווה להצביע, "ככל שמקדימים במצווה הרי זה משובח". יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, ליווה את הרב יוסף לקלפי ולאחר מכן הלך להצביע בקלפי אחרת בעיר.

יו"ר מרצ, יוסי ביילין, הצביע הבוקר בקלפי באזור ביתו שבתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully